DJ REplay Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Hej! Jag undrar om någon har ett bra sätt att få loss en accapella från en låt, och eller om någon vet någon bra sida där man kan hitta bra accapellor. Tack på förhand /DJ REplay
patrik Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Att få loss sången från en färdigt ihopmixad produktion är näst intill omöjligt. I alla fall om du vill få fram en kliniskt ren sång. Vilket man oftast vill ha. Har man både den intrumentala versionen och den versionen med sången i kan man invertera dem med varandra (glöm inte att de måste ligga EXAKT i takt annars skiter det sig) för att få fram det som skiljer dem åt, alltså sången. Eller något sådant. Jag har aldrig provat på detta för det låter förjävla jobbigt att få rätt. Annars får du helt enkelt ge dig ut och leta accapellor. Jag ger dig inga tips om riktlinjer eftersom de är olagliga att ha om man inte har betalat för dem eller har skivbolags/artists tillstånd. Lycka till i ditt sökande!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.