Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Under lång tid har jag funderat över vad jag ska köpa för mic preamp. Jag har läst mycket om SPS-1 Stereo Preamp av Pendulum. I alla recensioner jag har läst får den topp-betyg och skall vara speciellt anpassad för akustiska instrument, men som sagt så kostar den en hel del pengar... frågan är om den är värd såpass mycket? Just nu använder jag mig av en Toneport UX2 men känner att jag vill gå vidare och skaffa mig något mer professionellt.

Vad tycker ni?

MVH,

Joel L.

Annons
Niklas3 (oregistrerad)
Postat

Alltså en bra mickpreamp kan tillföra ett lugn och lyster över ljudet som billiga inte kan. Jag har en Pendulum Quartet och jag tippar att mickpreampen är densamma. Hur som helst presterar mickpreampen just det där som förknippas med välljud. När man väl köpt saker av denna dignitet då kan man verkligen börja att laborera med uppmickningar, att dämpa bakom micken osv för det hörs verkligen när man gör det mesta rätt till skillnad från billiga prylar som låter ettrigt oavsett hur man beter sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.