Jump to content
Annons

Skicka gitarr med bussgods


tightflesk

Recommended Posts

Tjena!

Tänkte skicka en gitarr från luleå med bussgods till jönköping men undrar hur säkert är det? asså så att inte gitarren kommer fram i tusenbiter lr med feta repor? lr vet ni nått annat man man skicka med som e säkrare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Den erfarenhet som jag har är att just Bussgods är det bästa och mest tillförlitliga när det gäller hur de hanterar godset. Därmet inte sagt att jag har rätt eller att jag för den sakens skull kan utlova några garantier att du inte råkar ut för någon skada! En olycka kan naturligtvis alltid ske, men det du skickar har ju skadegarantier. Men du har ju själv en skyldighet att se till att gitarren är förpackad på ett bra sätt. Om du har ett hårt case eller en bra gig-bag till gitarren så ska det inte vara några problem alls. Sedan har de ju klisterlappar där det står "ömtåligt gods" på som påminner de som ska hantera godset att de ska vara extra varsamma. Själv har jag skickat och tagit emot bl.a. flera mixerbord och annat känsligt via Bussgods och det har gått jättebra varje gång. Jag anlitar hellre Bussgods än någonting annat för min egen del om jag ska skicka ömtåliga saker. Men andra kanske har negativa erfarenheter....vad vet jag. Ring upp Bussgods och kolla vilket skydd du har om olyckan mot förmodan skulle vara framme.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade bussgodds.

En pc,midiklaviatur och en snowboard.

Klaviaturet hadde fått ett par smällar och några kaappar var borde.

Även datorn hadde fått en törn, sladdar som hoppatur i burken osv.

Allt va grymt välpackat med skumplast o alltmöjlig.

Om man säger såhär:

Bussgodds tar det inte lugnt medprylarna.

Trotts att det stårt klart o tydligt:"Aktas ömtålig"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa så är det väl enklast att kolla direkt med Bussgods vilka försäkringar dem har och vad som gäller mer exakt, men visst får du ersättning. Frågan är bara vilka villkor som just du måste uppfylla för att du ska få ut någon ersättning. Men det här brukar inte vara några konstigheter alls, för enligt lag så är fraktbolagen (liksom t.ex. Posten) skyldiga till att ha försäkringar för detta. Kolla här: http://www.bussgods.se/pages.asp?PageID=30&MenuID=10

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har skickat massa grejer och det har inte vart några problem.

Där emot har jag hört andra som har haft grejer som blivit lite tillknycklade. Så det är väl kanske en liten chanstgning. Men paketerar man väl är det nog inga som helst problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flera gånger skickat med bussgods utan problem. Oftast går det fort, men tyvärr har dom ingen tidsgaranti och har man otur kan det dröja. Har man en akustisk gitarr som är temperaturkänslig så kanske den blir liggandes i en kall lokal väldigt länge.

Däremot skulle jag aldrig skicka en gitarr utan hardcase instoppat i en bra gitarrkartong. Varför ens ta risken om något skulle hända. Pengar ersätter inte favoritgitarren.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flera gånger skickat med bussgods utan problem. Oftast går det fort, men tyvärr har dom ingen tidsgaranti och har man otur kan det dröja. Har man en akustisk gitarr som är temperaturkänslig så kanske den blir liggandes i en kall lokal väldigt länge.

Däremot skulle jag aldrig skicka en gitarr utan hardcase instoppat i en bra gitarrkartong. Varför ens ta risken om något skulle hända. Pengar ersätter inte favoritgitarren.

nä de e juh sant men skickar den i hardcase så det är lungt hur mycket skulle det kosta att skicka mellan luleå och jönköping?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flera gånger skickat med bussgods utan problem. Oftast går det fort, men tyvärr har dom ingen tidsgaranti och har man otur kan det dröja. Har man en akustisk gitarr som är temperaturkänslig så kanske den blir liggandes i en kall lokal väldigt länge.

Däremot skulle jag aldrig skicka en gitarr utan hardcase instoppat i en bra gitarrkartong. Varför ens ta risken om något skulle hända. Pengar ersätter inte favoritgitarren.

nä de e juh sant men skickar den i hardcase så det är lungt hur mycket skulle det kosta att skicka mellan luleå och jönköping?

kolla på deras sajt

http://www.bussgods.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flera gånger skickat med bussgods utan problem. Oftast går det fort, men tyvärr har dom ingen tidsgaranti och har man otur kan det dröja. Har man en akustisk gitarr som är temperaturkänslig så kanske den blir liggandes i en kall lokal väldigt länge.

Däremot skulle jag aldrig skicka en gitarr utan hardcase instoppat i en bra gitarrkartong. Varför ens ta risken om något skulle hända. Pengar ersätter inte favoritgitarren.

nä de e juh sant men skickar den i hardcase så det är lungt hur mycket skulle det kosta att skicka mellan luleå och jönköping?

kolla på deras sajt

http://www.bussgods.se/

står att det är fel på sidan så någon som vet ungefär vad det skulle kosta skickar den i en hardcase väger en 12kg ungefär

Link to comment
Dela på andra sajter

Mein (oregistrerad)

Är lite skeptisk mot bussgods generellt.

Dom må vara billiga men logistik är inte deras grej. Nu talar jag inte bara om demolerade paket utan att dom kommer fram öht. Efter ett antal mer eller mindre klantiga tabbar från Bussgods sida så blev 2 veckor från Falun till Stockholm Central, utan så mycket som ett "förlåt", droppen för mig. Skickar inte dyra grejor annat än med DHL/UPS numer. Kostar halva skjortan men fram kommer det iallafall.

/Mein

Link to comment
Dela på andra sajter

skickade några klassiska gitarrer en gång. det var inga problem. se till att ha en bra case, dock

För en månad sedan hade jag lovordat Bussgods.

Men nu har dom sabbat en gitarr och en förstärkare inom en månad.

Ingen försäkring som täcker dessa skador så var försiktiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...