Benke Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Jag har alltid kört enbart midi och aldrigt riktigt litat på USB.(hört så många historier) Men nu börjar ju varenda pryl vara USB eller firewire. Jag har köpt ett M-audio keystation 61es som jag provade köra USB. Det som händer är att det knastrar när jag använder vel.-hjulet, pitchbend och volym-regeln. När jag bytte till midiporten var problemen borta. OK....fine! Men nu har jag köpt en Behringer BCF2000 och tänkte köra den via USB då det blir lite mindre sladdar och det känns som den är byggd för det. Samma sak där KNASTER!! Är det nån som vet hur jag åtgärdar detta? Är det nån drivis-historia till XP? Jag har: PC, Windows XP, amd xp2000, asus a7v333, 1024ram, m-audio delta1010lt och logic 5.5
slaptap Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Hehe, jag har alltid kört wave, men precis som du aldrig litat på USB. I ditt fall vågar jag nästan säga att du har för låg latency. USB:n hinner inte med. Överföringshastigheten via USB är långt under PCI. Här har faktiskt varit en tråd här på forumet för rätt länge sedan angående skillnaden mellan PCI/USB och överföringshastighet. Kolla så att USB har egen IRQ, ställ upp latencyn och försök dra ner på grafikfunktionerna. Jag tar för givet att du redan fimpat en massa tjänster i autostarten. 😉
Majken Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Testa att inaktivera nätverkskort, virusprogram och dylikt och se om det gör en skillnad. Allting som belastar datorn kommer troligtvis att spela in på prestandan hos USB porten. /Majken
Benke Postat 15 oktober 2004 Trådstartare Postat 15 oktober 2004 Latencyn var boven i dramat. Ställde den till 5 millisekunder(!) så slutade knastret. Tackar och bockar för tipsen! Jäkla skönt med ett forum där man verkligen kan få svar på sina frågor. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.