Jump to content
Annons

Jakten på den Perfekta Distortionen

henkeH2

Recommended Posts

Alla är vi på jakt efter det perfekta ljudet. Själv föredrar jag att bara använda min förstärkare för att få min kära metal-dist. Har provat div. pedaler och multieffekter men återvänder alltid till att bara koppla in gitarren i stärkaren. Tycker nästan att ljudomfånget minskar med en effekt, fast det är kanske bara nåt jag fått för mig.

Så, vad är bäst? Är det helt subjektivt, eller kan man säga att tex en Marshall JCM Blabla´s distkanal ger bättre dist än en pedal tillsammans med samma stärkares rena kanal? Fast då måste man iofs först definiera "bättre" och det kan jag inte. 🙂

Detta var en flummig fundering, men det skulle vara intressant att höra era olika åsikter.

Dela på andra sajter

Annons

Personligen anser jag att de flesta distpedaler "dödar" det naturliga i ljudet från en bra rörstärkare. Dock så är alla rörstärkare inte lika utan det är stor skillnad på bra stärkare som ENGL Savage, Peavey XXX, JSX, Mesa Boogie och billigare som Valveking, Windsor och RH50T.

Dela på andra sajter

Kolla demon med den, enligt många, bästa Fuzz-pedalen kallad FUZZ FACTORY som används av bland andra Matt Bellamy i MUSE, Linde i HIM och Tremonti (ex CREED). Demon med pedalen finns på www.guitarizmo.com

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.