Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Läs forumreglerna.

Hej.

Ursäkta en dum kärring som jag, men jag har läst forumsreglerna..

Skulle denna kommentar bero på att jag skrev min mailadress månne?

Det liksom är en vana att sprida ut både min hemsideadress och mailadress.

Eller är det något annat fel som jag har gjort nu?

Isåfall ber jag om ursäkt om jag trampat i klaveret.

Jag vill bara ha råd och tips om vart man kan få tag i en gratisversion Wavelab 6

och få eventuella tips om hur man använder sig utav CUBASE..

Ledsen att göra någon irreterad över mitt inlägg..

Ha ändå en solig och glad dag. Och krama varandra i trafiken.

Hälsningar Bettan

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Du har inte preciserat exakt vad som strular för dig.

Jag tittade på din originaltråd och ser inte vad som inte funkar.

Startar inte programmet eller får du inte in/ut ljud ur Cubase?

Jag skulle helt klart föredra att använda Cubase framför Wavelab när jag spelar in.

Postat
Jag och flera med mig är just på jakt efter det, men som det ser ut nu så finns det inga fungerande crack, serienummer till Wavelab 6..

🙂

Postat
Du har inte preciserat exakt vad som strular för dig.

Jag tittade på din originaltråd och ser inte vad som inte funkar.

Startar inte programmet eller får du inte in/ut ljud ur Cubase?

Jag skulle helt klart föredra att använda Cubase framför Wavelab när jag spelar in.

Hej

Jag har ljudkort E-MU0404/USB som är igång och fungerar. Och jag har Cubase programmet som fungerar men som jag inte har en aning om hur man använder den, så att säga.

Jag har Wavelab 5 lite som jag vet sen tidigare hur man gör, men det fungerar inte spara där, eftersom det är en Lite, säger dom som vet.

Jag har fått rekommendationer att uppdatera Wavelab till 6, men det finns inga gratisversioner, och jag vill vara laglig också..

Så jag har nu gett upp tanken på Wavelab och nu vill jag se om jag kan klara av att använda Cubase.

Jag kan tex. inte spela in min röst via mikrofon, det ger enbart utslag på själva E-MUn`n men inget händer på själva Cubase-programmet så att säga.

Det är nog bara jag som inte vet hur jag ska börja använda Cubase.. Så enkelt är det nog.

Håller du själv på med Cubase? Skulle du kanske med mycket enkla förklaringar försöka få mig att förstå hur jag ens ska börja en inspelning.

Jag känner mig så utbotad dum, men jag brukar faktiskt klura ut det mesta, men med Cubase går jag bet..

Mycket tacksam för svar.. Ha en fin solig dag. Hälsningar Bettan

Postat

Mitt emu 0202 buggade också till en början men läser man i häftet man får med står det med STOR text: IMPORTANT PLEASE READ BEFORE INSTALLATION. Där står det bla att du inte ska ha usb kabeln i när du startar datorn utan plugga i det efter. Mina problem löste sig i alla fall efter jag pluggade i kortet efter. Hoppas du har samma tur

Postat
Mitt emu 0202 buggade också till en början men läser man i häftet man får med står det med STOR text: IMPORTANT PLEASE READ BEFORE INSTALLATION. Där står det bla att du inte ska ha usb kabeln i när du startar datorn utan plugga i det efter. Mina problem löste sig i alla fall efter jag pluggade i kortet efter. Hoppas du har samma tur

Hej och tack snälla du för ditt svar. Men först så har jag EMU 0404/USB och inte Emu 0202, men det kanske inte spelar någon roll.

Jodå jag har lyckats att installera både Wavelab 5 lite och Cubase, så det är absolut inga problem med det idag, problemet ligger istället i att Wavelab 5 lite, där kan man INTE spara jobbet som har gjort, eftersom det enbart är en testversion som följde med EMu`n... Säger dom i affären iallafall...

Så vad har man för nytta av ett program som Wavelab 5 Lite som man inte spara i? Inte mycket.

Men Cubase verkar fungera, men då är kruxet bara att jag inte har en enda aning om HUR man använder sig av Cubase.. Wavelab visste jag lite innan, hur det fungerade, eftersom jag har haft det på prov ett tag..

Det finns dom som säger att man då kan uppdatera sin Wavelab till 6:an gratis nånstans men jag har då inte hittat något sånt.. Och jag vill ju inte gärna hämta hem något olagligt och få på nosen för det.

Ja, så ligger det till. Men jag tar tacksamt emot alla förslag och ideèr, för det är på det viset man lär sig lite var dag..

Ha en fortsatt fin dag. Hälsningar Bettan.

• 4 veckor senare...
Postat
Det låter onekligen som om ljudkortet fungerar som det ska (och det ska det göra i Vista, förutsatt att du inte sitter med en problemdator). Wavelab 5 däremot, är inte skrivet för Vista och det är troligtvis det som är problemet. Varför inte uppgradera till 6:an?

http://knowledgebase.steinberg.de/173_1.html

Edit: Eller installera XP om du har möjlighet, eller varför inte både och?

Enligt manualen så ska det gå att spara filer I Wavelab lite så jag tror fortfarande att dina problem är Vista-relaterade:

http://cachepe.zzounds.com/media/0404_Tuto...0c9e5b66b74.pdf

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.