Jump to content
Annons

Två gig samma kväll

ERROROPERATOR

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Torsdag denna vecka har jag två spelningar. En klockan 7 och en klockan 9. Soundchecken ligger på samma tid och jag har ingen möjlighet att soundchecka i båda lokalerna. Nån som har tips på hur jag löser detta?

Jag menar alltså i ljudsyfte. Första gången detta händer.

Brukar det finnas en chans att tjuv-soundchecka 5 minuter innan man drar igång eller brukar sådana här situationer resultera i problem?

Mvh

ERROROPERATOR

Redigerat av Olsberg
Gjorde rubrik gemen från "TVÅ GIGS SAMMA KVÄLL", se //forum.studio.se/index.php?showtopic=46782
Dela på andra sajter

Annons

Det är ganska vanligt tycker jag.

Att göra en line-check (dvs testa så man har ljud i instrument typ i monitor)

brukar ju allra mest straffa den som dubbeljobbar.

Är det sketviktigt spelning den ena kan ju det bandet bli lite trötta om man inte gör det man ska.

Dela på andra sajter

Problemet är att båda spelningarna är viktiga. På den första spelningen framför jag ett solostycke för ca 300 personer och på den andra spelningen (med bandet) kommer en bokningssnubbe som bl.a. ta oss till treasurefest i örebro. Så detta är ett dilemma som kommer oroa mig resten av veckan.

Allt som allt kommer jag antagligen bara kunna linechecka den sista spelningen.

Ett annat alternativ är att skriva ge min kompgitarrist mina stärkar-inställningar och låta han soundchecka båda gitarrerna.

Nåt att rekomendera?

Dela på andra sajter

Problemet är att båda spelningarna är viktiga. På den första spelningen framför jag ett solostycke för ca 300 personer och på den andra spelningen (med bandet) kommer en bokningssnubbe som bl.a. ta oss till treasurefest i örebro. Så detta är ett dilemma som kommer oroa mig resten av veckan.

Ett annat alternativ är att skriva ge min kompgitarrist mina stärkar-inställningar och låta han soundchecka båda gitarrerna.

Nåt att rekomendera?

Bandet borde kunna soundchecka tillräckligt bra åt dig så att du klarar första låten. Sen kan du ju göra några småjusteringar. Att pilla för mycket på instrumenten 5 minuter innan framför publiken tycker jag ofta känns lite oproffsigt.

Dela på andra sajter

Nåt att rekomendera?

Bandet borde kunna soundchecka tillräckligt bra åt dig så att du klarar första låten. Sen kan du ju göra några småjusteringar. Att pilla för mycket på instrumenten 5 minuter innan framför publiken tycker jag ofta känns lite oproffsigt.

Håller med. Om ni spelat ihop ett tag borde ju bandet kunna ungefär vilket ljud du vill ha. ☺️ beror ju på hur kräsen du är också kanske och som sagt hur bra bandet känner dig..

Dela på andra sajter

Nåt att rekomendera?

Håller med. Om ni spelat ihop ett tag borde ju bandet kunna ungefär vilket ljud du vill ha. 🙂 beror ju på hur kräsen du är också kanske och som sagt hur bra bandet känner dig..

Bandet känner mig bra men jag är sjukt kräsen. Fast jag tror jag får lita på dem för denna gången!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.