Jump to content
Annons

Internet Explorer går inte vidare


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

När jag klickar på ikonen på skrivbordet för Internet Explorer så händer ingenting i 9 fall av 10. Jag provade även via program och gick den vägen, men det var bara marginellt bättre.

Vad kan ha hänt?

Och om jag händelsevis lyckas logga in - mer undantag än regel numera - så står det oftast "Webbsidan kan inte visas" eller "Ingen kontakt med servern. Och då behöver det tydligen inte vara min närmaste server, utan vilken server som helst i kedjan - det är inte samma server varje gång naturligtvis. Jag märker det eftersom servernamnet är tydligt ibland.

Lysande?

😐

:musik

Redigerat av Olsberg
Flyttar från avdelning "Datorer/tillbehör"
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Problemet ligger i att Internet Explorer är skräp! Lösningar till ditt problem hittar du här och här! 😉

😉 Det är ju en tanke förstås - eller då som sagt att installera om IE.

Inte för att jag har upplevt några problem med IE. Faktiskt är det tvärtom vanligare att andra browsers inte funkar överallt.

Visserligen har Microsoft kanske inte hållit sig till strikt tillämpning av reglerna (något som många webprogrammerare är irriterade på) och hittat på egna lösningar ibland, men IE funkar överallt i alla fall - och det är det primära, tycker jag.

Firefox har jag också installerat, men jag kör bara med det för att kolla att egna hemsidor är ok där också - och aldrig för vanlig surfning (utom en begränsad tid, när någon version av IE vägrade spara hämtade bilder i annat format än BMP... 😐 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. sidan kan inte visas

Har du tittat på dina nätverksinställningar?

Får du IP / DNS osv. från internetleverantören eller har du angett ett fast IP och fast DNS? (ComHem gissar jag)

Har du testat att skriva in ip-nummer istället för webbadresser?

Om du inte kommer fram på google.se men får 66.249.93.104 att funka, så är det antagligen DNS-fel...

Ang. IE kommer inte upp när du klickar ikonen:

Har du en kraschad iexplore.exe i bakgrunden?

Nästa gång du inte kan starta IE, tryck Ctrl+Alt+Del och titta under Processer. Finns en (eller flera) iexplore.exe så markerar du dem och trycka Avsluta process.

När de är borta bör du kunna starta IE från skrivbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...