Jump to content
Annons

Metronomen följer med in

ERROROPERATOR

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är en nybörjare som har lite b-prylar för att spela in med. Problemet är bara att metronomen ligger som input och klickljudet följer med i inspelningen.

Vad kan jag göra för att skippa detta?

Vad är det för inställningar som ska ändras?

Mvh

ERROROPERATOR

Redigerat av Olsberg
Redigerar rubrik från "METRONOMEN FÖLJER MED IN" och slår samman dubbeltråd.
Dela på andra sajter

Annons

Du får väl börja med att tala om vad det är för program du använder då du spelar in??? 😏

Jag är en nybörjare som har lite b-prylar för att spela in med. Problemet är bara att metronomen ligger som input och klickljudet följer med i inspelningen.

Mvh

ERROROPERATOR

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Just nu leker jag lite i crystal. I väntan på cubase...

Men när jag hade cubase så hade jag samma problem... 😏

Du får väl börja med att tala om vad det är för program du använder då du spelar in??? 😳

Mvh

ERROROPERATOR

Redigerat av ERROROPERATOR
Dela på andra sajter

Var det jag också gissat på. Ville ha en del pålästa människors tips eftersom jag har en erfarenhet av att allt jag pillar på som jag inte förstår till 100% skiter sig.

Tack för svaret doh'

Du har troligen en ruta i ljudkortets inställningar som du kan avaktivera, som heter "what you hear" eller liknande...
Dela på andra sajter

Berätta mer om vad du har för utrustning, förstår inte hur du menar. Självklart får du med meteronomen om du har den som input och spelar in just den kanalen. Har du en extern meteronom så är det ju bara att spela in instrumenten i den andra ingången och bara välja att spela in den.

Dela på andra sajter

Jag kör med mixerbord - externt ljudkort - dator. Metronomen jag använder mig av är den som finns i inspelningsprogrammet. Tror dock inte det är programmet det är fel på. Har kört med cubase, ableton och crystal och påträffar problemet i alla.

Berätta mer om vad du har för utrustning, förstår inte hur du menar. Självklart får du med meteronomen om du har den som input och spelar in just den kanalen. Har du en extern meteronom så är det ju bara att spela in instrumenten i den andra ingången och bara välja att spela in den.
Dela på andra sajter

Sök.

Här är ett urval av de ca.150 trådar som redan handlar om samma sak 😮

inspelning med cubase

Cubase

Audioproblem i Cubase SE

Konstigt problem

ljudet spelas in på alla kanaler!

What U Hear kanske? 😐

Start

Kör

Skriv: sndvol32

Klicka OK

Alternativ-menyn

Egenskaper

Justera volymen för: Inspelning

Klicka OK

Kryssa för "Välj" på Line In-kanalen

😄

😉

😛

😉

Line in väljer du alltså om du har mikrofonen i en mikpreamp och sedan vidare till Line in på ljudkortet.

Har du mikrofonen kopplad direkt till ljudkortet ska du välja Mic.

Du ska inte ha What U Hear eller Stereo Mix.

Dela på andra sajter

Jag tror att det är what you here prylen som spökar. Men jag har vista (jag vet att ni alla hatar det operativsystemet men jag söker inte en grym inspelningsverkstad) och där hittar jag inte vart jag kryssar ut den wave/what you here rutan. nån som vet hur jag ändrar den inställningen i vista?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.