Jump to content
Annons

SM-slutspelet i hockey 2008


Fidden

Recommended Posts

Kvartsfinalsmatchserierna drar igång på tisdag och blir följande:

Hv71 - Skellefteå

Linköping - Djurgården

Modo - Timrå

Färjestad - Frölunda

Vilket lag håller ni på? Vilka tror ni vinner?

Jag tror att modo-timrå och färjestad-frölunda blir de mest sevärda av kvartsfinalerna, känns ganska öppna.

Dessutom tror jag djurgården kan skrälla om LHC's förstakedja får minsta lilla grus i maskineriet.

HV har bredast trupp, två producerande lines och en liten trollgubbe i nr. 9 Tedenby som kan bli slutspelsjoker. Sm-guldet går till jönköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hockey Bockey?

Är det den där så kallade sporten, där man slåss med vapen mot en rund trissa av bakelit eller någe?

Är inte HV71 bäst? Skämt åsido, jag tror faktiskt att Huskvarna/Vättarp är välförtjänta av guldet.

😐

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tror Frölunda och Modo möts i finalen... eller om Vita Hästen kommer in på ett wildcard... 😛

En vild gissning är att du håller lite på DIF i kvartsfinalserien också, pga debaklet på 90-talet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tror Frölunda och Modo möts i finalen... eller om Vita Hästen kommer in på ett wildcard... 🙂

En vild gissning är att du håller lite på DIF i kvartsfinalserien också, pga debaklet på 90-talet 😛

Nje... 😛 Du förstod att det var riktat till dej... 😄 Men Linköping är ju ingen hockeystad för mej... Där pluggar man ju... och spelar fotboll i snäll Sleipner om jag inte minns fel... DIF ska ju inte ha något...

Det ser tungt ut men jag hoppas att Frölunda tar hem guldet och att Leksand tar sej upp till nästa år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Linköping är ju ingen hockeystad för mej... Där pluggar man ju... och spelar fotboll i snäll Sleipner om jag inte minns fel...

Du minns hyfsat fel, ca 4 mil 😉 . Linköping har ett bra damlag - LFC - i fotboll, på herrsidan harvar LFF nånstans mellan division 3 och 4.

***

Fan, jag är helt bortkopplad. Var lite medgångssupporter ett par år (Vinnköping.. Dimköping.. nån som minns?), men är faktiskt klippt ointresserad nu. Öhhhh var roligare förr... Gamla hallen, fan. Öhh..

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Sleipner är väl en häst? De kanske har en travbana där... hö hö...

Annars tillhör väl de Norrköping?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt ganska komiskt att norrköping har typ 3 fotbollsklubbar (eller är det fler? IFK Norrköping, Sleipner och Sylvia kommer jag på) som alla är högre placerade än linköpings bästa herrlag. Eller, sylvia kanske spelar i samma division som Linköping FF...

Och lite kul att det var just sleipner som nämndes som exempel, då de faktiskt var med och grundade vita hästen, som också nämndes tidigare. Fast nu har jag surfat klart på wikipedia för idag, detta var jobbigt. Jag är inte speciellt intresserad av fotboll 😉

LHC har jag sett spela några gånger i cloetta center, men bara när HV varit på besök. Och en gång SSK, bara på skoj.

Gick ju bra för dem igår dock, bortavinst mot DIF, trots att alla "experter" trodde på djurgården. Matchen gick ju på TV dessutom, så jag glodde på den, kul match med mycket fysiskt spel. Främst från djurgårdshåll dock. Lär bli fler täta matcher!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Linköping är ju ingen hockeystad för mej... Där pluggar man ju... och spelar fotboll i snäll Sleipner om jag inte minns fel...

Du minns hyfsat fel, ca 4 mil 😕 . Linköping har ett bra damlag - LFC - i fotboll, på herrsidan harvar LFF nånstans mellan division 3 och 4.

***

Fan, jag är helt bortkopplad. Var lite medgångssupporter ett par år (Vinnköping.. Dimköping.. nån som minns?), men är faktiskt klippt ointresserad nu. Öhhhh var roligare förr... Gamla hallen, fan. Öhh..

/Bengan

Jag har precis för mej att jag var och tittade på Sleipner i Linköping på deras hemma arena, men det var ju inte helt nyss utan för 30 år sen eller så...

Det var när jag bodde i Risinge och spelade fotboll i FAIK (Finspång) 😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas självklart på Frölunda.

Men jag vet inte. Dom har inte varit speciellt starka denna säsong.

Om inte Frölunda vinner så tror och hoppas jag på Linköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...