klasho Postat 9 mars 2008 Dela Postat 9 mars 2008 (redigerat) Håller på med ett intro och har valthorns liknande ljud men vill att det ska låta som om det kom ifrån en underjordisk grotta. Några förslag på vad jag ska göra med eq, reverb, och så vidare för att få det så? Redigerat 9 mars 2008 av klasho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 9 mars 2008 Dela Postat 9 mars 2008 Testa att kopiera upp filen och lägg olika ekon på det. Har inte testat det själv, men i en grotta studsar det ju från en massa olika håll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dr.kaufman (oregistrerad) Postat 9 mars 2008 Dela Postat 9 mars 2008 massa långa delayer, skära diskant och stort reverb hade jag nog testat. vet inte om det blir bra, men du kan ju alltid testa:) dr.kaufman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 mars 2008 Dela Postat 9 mars 2008 ett stort reverb med mkt predelay och lång efterklang vill du ha lite distans så skär toppen och sen panorerar du ut 2 kanaler max och en i mitten.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 9 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 9 mars 2008 (redigerat) Grymt, grymt..! Ska testa efter jag käkat middag. 😳 Nån fler som har nåt tips? Vilka mer effekter kan man lägga på? Tänk domedag. 😏 Redigerat 9 mars 2008 av klasho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 9 mars 2008 Dela Postat 9 mars 2008 Undrar hur det låter om man skulle pitcha ned ett eko eller en reverbsvans? Tror inte att det blir grotta, men det känns lite domedag. Fasen, klockan är midnatt och nu först börjar man bli sugen på att experimentera... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.