Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag testat det lite och jag blev uppriktigt IMPAD...

Det flöt riktigt bra....

Testade köra multipla scans eg. Scannade nätverkskomponenter +

Cd skivor + egna system samtidigt...Den drog ca 15-20% av

Proc och ca 5% av minnet..Smtidigt som jag snurrade på internet

utan problem, kollade lite filmer, lyssnade på musik osv osv....

Datorn:

AMD quadcore 2.2G

3Gb ram

Win Vista 32B

Annons
Postat
Inget man ska ha igång om man ska göra musik med andra ord...

Ehheeee...Beror kanske på hur många kärnor man kör...

I mitt fall med 4 så går det utmärkt...

Postat

Nu kanske Norton har slimmat sitt paket (tveksamt iofs. Brukar vara tvärtom), men när jag testade det för några år sen så la det till en ohygglig massa dynga i autostart och tog i princip över datorn tyckte jag. Definitivt inte bra när man tex gör en inspelning och nånting helt plötsligt drar igång. Jag skulle nog avaktivera allt som har med det att göra vid ljudjobb.

Postat

15-20% av en 4-kärne-CPU? 😳 Inte konstigt att folk får problem med Norton i sina musikburkar... 😏 Du tycker alltså på fullt allvar att det är ok för något som borde dra så lite kraft att man inte märker att det är igång (något som andra än Symantec har lyckats med och ändå ger lika bra eller bättre skydd)...? 😮

Hade det inte varit trevligare att ha dessa 15-20% tillgängligt för fler pluggar eller VSTi, genom att köra någon annat virusdödare än Norton (t ex NOD32 eller annat som är erkänt bra till musikmaskiner)...? Jag tycker i alla fall att det är skrämmande stor belastning för en tjänst som borde fungera så transparent som möjligt.

Postat

15-20% av en 4-kärne-CPU? 😳 Inte konstigt att folk får problem med Norton i sina musikburkar... 😏 Du tycker alltså på fullt allvar att det är ok för något som borde dra så lite kraft att man inte märker att det är igång (något som andra än Symantec har lyckats med och ändå ger lika bra eller bättre skydd)...? 😮

Hade det inte varit trevligare att ha dessa 15-20% tillgängligt för fler pluggar eller VSTi, genom att köra någon annat virusdödare än Norton (t ex NOD32 eller annat som är erkänt bra till musikmaskiner)...? Jag tycker i alla fall att det är skrämmande stor belastning för en tjänst som borde fungera så transparent som möjligt.

+ 1 !!!

Norton är ett virus. Jag förstår inte varför det fortfarande finns de som envisas med att försöka använda det - och i en musikdator..?

Det blir kul att försöka avinstallera eländet sen. Grattis... 😮

Postat

Läs om mina erfarenheter av Norton & F-secure i virustråden, som jag inte orkar leta reda på nu.

Man måste hämta hem ett tillägg för att avinstallera Norton helt + lite till. Däremot så var dess prestanda bättre än F-secure vilket jag inte fick intrycket av här på forumet. F-secure drar mer RAM och cpu peakar ofta. Norton fungerade bättre för mig. Gratisvägen har jag inte vågat gå utan vill gärna ha ett helt paket.

Postat

15-20% av en 4-kärne-CPU? 😉 Inte konstigt att folk får problem med Norton i sina musikburkar... 😐 Du tycker alltså på fullt allvar att det är ok för något som borde dra så lite kraft att man inte märker att det är igång (något som andra än Symantec har lyckats med och ändå ger lika bra eller bättre skydd)...? 😮

+ 1 !!!

Norton är ett virus. Jag förstår inte varför det fortfarande finns de som envisas med att försöka använda det - och i en musikdator..?

Det blir kul att försöka avinstallera eländet sen. Grattis... 😉

+2! 15-20% är ju fruktansvärt mycket. En femtedel av kraften ju.

Postat

15-20% av en 4-kärne-CPU? 😳 Inte konstigt att folk får problem med Norton i sina musikburkar... 🙂 Du tycker alltså på fullt allvar att det är ok för något som borde dra så lite kraft att man inte märker att det är igång (något som andra än Symantec har lyckats med och ändå ger lika bra eller bättre skydd)...? 😮

+ 1 !!!

Det blir kul att försöka avinstallera eländet sen. Grattis... 😆

+2! 15-20% är ju fruktansvärt mycket. En femtedel av kraften ju.

LOOOOL

Jag pratar om EN kärna...Dom andra låg idle...Fattar ni trögt...

Jag scannade 2 utanförsystem (DATORER), Cd skivor o eget system

SAMTIDIGT plus att jag glodde på film och surfade internet....

LOOOOL FEDE LOL...

SEN, varför ska jag ta bort det om det funkar så bra 😳😆

Sen håller man väl inte på med samma som jag gjorde när man

håller på med musiken....Eller..........

KEEP AN OPEN MIND guys

Postat

Själv kör jag ingen realtidsscanning utan jag scannar bara de filer jag behöver. Sedan kör jaghårdvarubrandvägg istället, det räcker. Och det finns riktigt bra gratisalternativ, jag har t.ex. kört AVG utan problem i många år.

En sak jag kan rekommendera är att köra "onödiga" program som internet explorer, office m.m. i en virtuell maskin på musikdatorn - då slipper ni kladda ner musikoperativet och virus m.m.m stör inte produktionen.

//J

thrinithan (oregistrerad)
Postat

Norton är ju ungefär det sämsta ute på marknaden. Jag skulle aldrig infektera min musikdator med något program från Norton. Sen är det ju inte direkt lätt att bli av med skiten heller.

Postat
Norton är ju ungefär det sämsta ute på marknaden. Jag skulle aldrig infektera min musikdator med något program från Norton. Sen är det ju inte direkt lätt att bli av med skiten heller.

LOL

Vet man hur så är det det...Men jag kan hålla med om att det är korkat att ha

en avinstallations funktion i programet om den inte fungerar...

Ska ta det med supporten i dag...

Postat

LOL

Vet man hur så är det det...Men jag kan hålla med om att det är korkat att ha

en avinstallations funktion i programet om den inte fungerar...

Ska ta det med supporten i dag...

Här hittar du Norton removal tool:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...v_lvl=&seg=

Norton var tvungna att göra det tillgängligt för kunderna efter att väldigt många klagomål kommit in.

Så här beskriver F-secure hur man blir av med Norton, bläddra ner på sidan:

http://support.f-secure.se/swe/home/suppor...stall_q08.shtml

Postat

Norton är ett virus och skall absolut inte användas på en musikburk, skulle aldrig använda programmet till nån dator (igen, har använt det tidigare)!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.