Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har sett en plugg som jag tror är en waves plugg och den kunde man ändra ton höjden så det blev mörkare eller ljusare med ett reglage som man drog åt höger eller vänster. men jag kommer inte på vad den heter! 🥰

nån som vet vilken jag menar eller känner till en plugg som gör samma sak?

Annons
Postat
Är det denna

Waves Ultra Pitch

annars gör ju Melodyne , Autotune samma sak eller vilken Pitch Shifter som helst.

nä, tror inte det den jag tänker på hade färre rutor och knappar att trycka på, man drar ett reglage i neder kanten till höger eller vänster för att för ändra tonen, i detta fall sång, för att få mörkare eller ljusare röst.

det kanske inte är waves jag tänker på.

Postat
Är det denna

Waves Ultra Pitch

annars gör ju Melodyne , Autotune samma sak eller vilken Pitch Shifter som helst.

nä, tror inte det den jag tänker på hade färre rutor och knappar att trycka på

Det finns flera varianter av Ultra Pitch som är olika avancerade - precis som de har flera varianter av Q (EQ-pluggen) med olika många band.

Postat
Steinberg voice machine?

Processor.jpg

Ahh, good point.

Enkla reglage och med formant shift som beskrivet. 😐

Postat

jag undrar om det inte är en av cubase egna pluggar du tänker på..

jag vill minnas att det finns en som år röd med ett gult reglage. ringer det någon klocka?

störigt att jag inte kommer på vad den heter 😐

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.