Jump to content
Annons

Skriva låtar

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag har funderat på det här med att skriva låtar. När man skriver en låt så brukar man göra en ny rad när man ska börja sjunga på en annan vers, och ta nya tag (?) (förstår ni vad jag menar?). Men hur gör man för att "visa" att här ska du sjunga med en högre ton, och här en lägre? eventuell längd på ett ord? t.ex "I love youuuuuuu!" Ska man skriva ner noter, som på t.ex. piano? 😄

Förstår mig inte riktigt på det där så hjälp skulle uppskattas! 😕

Tack! (hoppas ni förstår vad jag är ute efter)

Annons
Postat

När jag anlitar sångare/sångerskor så skickar jag noterna på låten, med texten under noterna så som jag vill ha det. Har fungerat hur bra som helst, om det var det din fråga gällde 😄

MVH

Anders

Mollin (oregistrerad)
Postat
När jag anlitar sångare/sångerskor så skickar jag noterna på låten, med texten under noterna så som jag vill ha det. Har fungerat hur bra som helst, om det var det din fråga gällde 🙂

MVH

Anders

Det var precis vad jag menade! 🙂 trodde bara det inte fungerade på samma sätt! tack!!

och är man ingen haj på noter så kan man ju alltid göra en slaskinspelning själv där man visar melodin.

Jag kan ingenting om noter, så man får väl som du nämner, spela in en slaskinspelning utav sången! 😆 Men jag har inte ens en mic ... 🙂😮

Tack för era svar!!

Postat
Men jag har inte ens en mic ... 🙂😆

Ska du bara leverera melodin, så kan du faktiskt spela in den på din mobiltelefon. Nollkvalite, men det gör ju inget:)

Postat
Jag kan ingenting om noter, så man får väl som du nämner, spela in en slaskinspelning utav sången! 😆 Men jag har inte ens en mic ... 🙂😮

Tack för era svar!!

Ring o sjung på sångarens telefonsvarare 🙂

/X

Mollin (oregistrerad)
Postat

Ska du bara leverera melodin, så kan du faktiskt spela in den på din mobiltelefon. Nollkvalite, men det gör ju inget:)

Haha smart tips faktiskt! 😮

Postat

Man övergår från att tro att man kan göra någontig själv. Att göra en låt är hundra gånger från töntiga melodier. Och det är ungefär det ni allla gör.

Tro att ni har gjort en låt för att ni har fixat några akaord!

Fel Fel Fel.

At göra en låt är förmågan att låta människor vara en del av allt .

Postat
Man övergår från att tro att man kan göra någontig själv.

Ingen kan göra någonting själv alltså. Man behöver alltid någon annan för att utföra en uppgift?

Att göra en låt är hundra gånger från töntiga melodier. Och det är ungefär det ni allla gör.

Alla här gör töntiga melodier eller?

Alla behöver inte vara delaktiga i allt, eller?

Mollin (oregistrerad)
Postat
Man övergår från att tro att man kan göra någontig själv. Att göra en låt är hundra gånger från töntiga melodier. Och det är ungefär det ni allla gör.

Tro att ni har gjort en låt för att ni har fixat några akaord!

Fel Fel Fel.

Vad yrar du om nu? 🙂

Postat

Haha smart tips faktiskt! 😮

Möjligheten finns ju även att lira in sångmedlodin med något annat instrument, gitarr eller bas eller keyboard eller klarinett eller vad man nu klarar av att hantera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.