Jump to content
Annons

Söker Studiotekniker


Fumare (oregistrerad)

Recommended Posts

Fumare (oregistrerad)

Hej.

Jag har ett projekt på gång. Det är att bygga en proffs studio och därför vill jag kolla om det finns någon som är intresserad av att börja jobba där.

Därför söker jag 1-2 Studiotekniker som har varit med i branschen ett tag.

Men det finns vissa krav.

Det är att.

- Du ska ha erfarenhet av digitala och analoga bord. Varför? Jo för att dom mixerborden som kommer isåfall att köpas in till Studion är. Ett Digidesign bord och ett TL Audio VTC bord.

- Du ska ha erfarenhet om att spela in band med olika musikstilar. (Rock, Dödsmetal, pop, Klassiskt mm)

- Du ska helst ha jobbat med Pro Tools HD3. Om inte så gör det inget för då kommer du få åka på utbildningar istället som företaget betalar. Också utbildningar om Uppmikningsteknik mm.

- Du ska spela något/några instrument.

- Du ska kunna ratta in bra gitarrljud och stämma trummor mm.

- Du ska vara berädd på att du får jobba helger eller kanske även jobba i studion på heltid.

- Det sista kravet jag har men också det viktigaste är. Att du ska älska musik! och det är ett måste!

Har du det som krävs? Då skickar du lite info om dig själv och även ett par exempel på vad du har spelat in tidigare. Alltså ett ljudexempel. Till signerastudio@hotmail.com

//Mvh Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trådskaparen skulle kanske vinna på att försöka nå ut till någon ljudteknik/ljudproduktion skola i närheten av där studion är belägen, frågar man snällt så kan du kanske få lite uppgifter om nyexaminerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Trådskaparen skulle kanske vinna på att försöka nå ut till någon ljudteknik/ljudproduktion skola i närheten av där studion är belägen, frågar man snällt så kan du kanske få lite uppgifter om nyexaminerade.

Ja, var är studion belägen egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådskaparen skulle kanske vinna på att försöka nå ut till någon ljudteknik/ljudproduktion skola i närheten av där studion är belägen, frågar man snällt så kan du kanske få lite uppgifter om nyexaminerade.

Ja, var är studion belägen egentligen?

Precis.. vart är den belägen egentligen? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fumare (oregistrerad)
Trådskaparen skulle kanske vinna på att försöka nå ut till någon ljudteknik/ljudproduktion skola i närheten av där studion är belägen, frågar man snällt så kan du kanske få lite uppgifter om nyexaminerade.

Tyvärr vill jag inte ha några som är nya i yrket. Utan sådana som är erfarna och har varit med några år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fumare (oregistrerad)
Trådskaparen skulle kanske vinna på att försöka nå ut till någon ljudteknik/ljudproduktion skola i närheten av där studion är belägen, frågar man snällt så kan du kanske få lite uppgifter om nyexaminerade.

Ja, var är studion belägen egentligen?

Ojsan det glömde jag att skriva.

Man kan säga att den kommer ligga nära Vänersborg. Om den nu blir i bruk. Eftersom ännu är det bara ett projekt. Men jag får reda på om det blir av i April. Men jag måste redan nu planera vem det är som ska vara ljudtekniker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden verkar ju seriös... 🙂

Ärligt talat tror jag inte att du vet ett dugg om vad du slänger ur dej...

Det finns nog bättre vägar att leta efter tekniker inom branschen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fumare (oregistrerad)
Den här tråden verkar ju seriös... 😕

Ärligt talat tror jag inte att du vet ett dugg om vad du slänger ur dej...

Det finns nog bättre vägar att leta efter tekniker inom branschen... 😑

Jaså du de tror du. Istället för skriva onödiga inlägg om andras trådar så kan du väll sköta dit eget om du inte har något bra och komma. När du säger att jag ska leta på andra ställen kan du ju komma med ett förslag då. Och ska jag säga till dom som har skickat mail till mig och sagt att dom vill jobba att det inte är en seriös tråd eller? Sköt ditt eget och skit i att lägga dig i andras inlägg. För du verkar ju inte förstå något!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag vill bara säga att jag tycker du gör helt rätt. Du har en dröm som du nu satsar på att uppftylla! Detta är precis vad man skall göra tycker jag. Hade själv sökt jobbet om jag själv inte hade samma dröm (fast inte med anställda och så, utan bara jag och min studio). Men jag hälsar gärna på någon gång i framtiden när det är färdigt om man får 😕😑

Lycka till och satsa allt du kan på din dröm!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Fumare (oregistrerad)
Hejsan

Jag vill bara säga att jag tycker du gör helt rätt. Du har en dröm som du nu satsar på att uppftylla! Detta är precis vad man skall göra tycker jag. Hade själv sökt jobbet om jag själv inte hade samma dröm (fast inte med anställda och så, utan bara jag och min studio). Men jag hälsar gärna på någon gång i framtiden när det är färdigt om man får 😕😑

Lycka till och satsa allt du kan på din dröm!

MVH

Anders

Tack Anders! Äntligen någon som håller med mig. Om studion blir av så kommer jag att höra av mig så du får komma och kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag vill bara säga att jag tycker du gör helt rätt. Du har en dröm som du nu satsar på att uppftylla! Detta är precis vad man skall göra tycker jag. Hade själv sökt jobbet om jag själv inte hade samma dröm (fast inte med anställda och så, utan bara jag och min studio). Men jag hälsar gärna på någon gång i framtiden när det är färdigt om man får 😕😑

Lycka till och satsa allt du kan på din dröm!

MVH

Anders

Tack Anders! Äntligen någon som håller med mig. Om studion blir av så kommer jag att höra av mig så du får komma och kolla.

Det ser jag fram emot 🙂

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
magnus25 (oregistrerad)
Hej.

Jag har ett projekt på gång. Det är att bygga en proffs studio och därför vill jag kolla om det finns någon som är intresserad av att börja jobba där.

Därför söker jag 1-2 Studiotekniker som har varit med i branschen ett tag.

Men det finns vissa krav.

Det är att.

- Du ska ha erfarenhet av digitala och analoga bord. Varför? Jo för att dom mixerborden som kommer isåfall att köpas in till Studion är. Ett Digidesign bord och ett TL Audio VTC bord.

- Du ska ha erfarenhet om att spela in band med olika musikstilar. (Rock, Dödsmetal, pop, Klassiskt mm)

- Du ska helst ha jobbat med Pro Tools HD3. Om inte så gör det inget för då kommer du få åka på utbildningar istället som företaget betalar. Också utbildningar om Uppmikningsteknik mm.

- Du ska spela något/några instrument.

- Du ska kunna ratta in bra gitarrljud och stämma trummor mm.

- Du ska vara berädd på att du får jobba helger eller kanske även jobba i studion på heltid.

- Det sista kravet jag har men också det viktigaste är. Att du ska älska musik! och det är ett måste!

Har du det som krävs? Då skickar du lite info om dig själv och även ett par exempel på vad du har spelat in tidigare. Alltså ett ljudexempel. Till signerastudio@hotmail.com

//Mvh Kristoffer

Hej! Jag har försökt skicka email till dig med info osv. men det funkar inte... har du någon annan email adress?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...