Tranback Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 vad blir bäst ljud om man kör med digitala trummor eller med vanliga mickade?
Henke Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 (redigerat) Finns det överhuvudtaget något synteserat instrument som låter trevligare än sin verkliga förebild? 😆 Redigerat 14 oktober 2004 av Henke
lavrell Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 dum fråga får ett enkelt svar: 🙁 riktiga grejer (med förutsättning att dom låter bra från början) blir alltid bäst! det är omöjligt att få in en bra trummis eget sväng med hjälp av samplingar som bara är jättekorrekta och raka. så fixa en schysst trummis schysst trumset samt schyssta micar och märk skillnaden 😲
Tobbe Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Har man ingen bra lokal och massa bra trummickar kan det nästan vara bättre med diggetala. Beror lite på vilken stil man spelar. Jazz och liknade kanske inte blir så bra, men skulle jag spela in en metall platta och inte hade tillgång det ett mycket bra sätt och rumm, så vist gärna DFHS. Sen är det rätt få trummisar som spelar på ddrums och lik bra som vanliga trummor. Som lite svar till laverell så är det så att ganska ofta byts trumljud ut i efterhand och då är det samplingar.
lavrell Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Som lite svar till laverell så är det så att ganska ofta byts trumljud ut i efterhand och då är det samplingar. Det har jag dessvärre aldrig hört och tycker det låter helt otroligt. Vad hände med det bandets sound om man pillar med trummorna i efterhand och lägger in samplingar i den slutgiltiga mixen istället? 😲 sen är ju jag inbiten musiker också så man har säkert sina principer 🙁
Tobbe Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Som lite svar till laverell så är det så att ganska ofta byts trumljud ut i efterhand och då är det samplingar. Det har jag dessvärre aldrig hört och tycker det låter helt otroligt. Vad hände med det bandets sound om man pillar med trummorna i efterhand och lägger in samplingar i den slutgiltiga mixen istället? 😲 sen är ju jag inbiten musiker också så man har säkert sina principer 🙁 Principen är väll att det skall låta så bra som möjligt hur man sedan når dit är av underordnad betydelse. Ofta är det väll ofta så att ett bands "Sound" skapas i studion.
Tranback Postat 15 oktober 2004 Trådstartare Postat 15 oktober 2004 jag kanske var otydlig men jag menade inte mukvaru trummor utan ett elektriskt trummsätt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.