Jump to content
Annons

Synthljudet i Jump?


Alex-n

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare.

Är det någon här som vet en soundfont eller en refill som låter som synthen i Jump med Van Halen? Helst ska det vara exakt likadant ljud, det borde ju finnas då det är rätt så förekommande. Länka isånafall, är ni schysta 😄

MVH Alex.

Redigerat av Alex-n
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare.

Är det någon här som vet en soundfont eller en refill som låter som synthen i Jump med Van Halen? Helst ska det vara exakt likadant ljud, det borde ju finnas då det är rätt så förekommande. Länka isånafall, är ni schysta ☺️

MVH Alex.

Sampla en Oberheim OB-Xa (som VH använde för Jump), eller använd tex Sonicprojects OP-X via Rewire. De har även en demo på sin site, hur det kan låta (även om de spelar det fruktansvärt otight och illa 😄 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare.

Är det någon här som vet en soundfont eller en refill som låter som synthen i Jump med Van Halen? Helst ska det vara exakt likadant ljud, det borde ju finnas då det är rätt så förekommande. Länka isånafall, är ni schysta ☺️

MVH Alex.

Sampla en Oberheim OB-Xa (som VH använde för Jump), eller använd tex Sonicprojects OP-X via Rewire. De har även en demo på sin site, hur det kan låta (även om de spelar det fruktansvärt otight och illa 😄 ).

Ursäkta men jag är verkligen dålig på detta. Jag kan inte sampla, har inte en blekaste hur man gör. Men vad är det där Sonicprojects OP-X via Rewire då? Vet inte ens vad via Rewire betyder, så dålig är jag. Så om du orkar slösa lite tid på att förklara så skulle jag bli otroligt glad om du gjorde det ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Tjenare.

Är det någon här som vet en soundfont eller en refill som låter som synthen i Jump med Van Halen? Helst ska det vara exakt likadant ljud, det borde ju finnas då det är rätt så förekommande. Länka isånafall, är ni schysta ☺️

MVH Alex.

Att göra ett ljud som låter exakt som en i hans låt är väl inte så roligt? Du kan ju göra en liknande, men som fortfarande är Din. Thor fixar den ganska lätt, med lite tålamod. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare.

Är det någon här som vet en soundfont eller en refill som låter som synthen i Jump med Van Halen? Helst ska det vara exakt likadant ljud, det borde ju finnas då det är rätt så förekommande. Länka isånafall, är ni schysta 🙂

MVH Alex.

Att göra ett ljud som låter exakt som en i hans låt är väl inte så roligt? Du kan ju göra en liknande, men som fortfarande är Din. Thor fixar den ganska lätt, med lite tålamod. :rolleyes:

Han kanske ska spela en cover på jump med bandet etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...