Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag kör cubase och använder Addictive drums för att göra mina trummor.. det funkar skitbra.

Jag är i övrigt helt rudis på vad som finns att tillgå... jag undar vad det finns för program (både sånna man köper och sånt som man kan ladda ner gratis) med bra piano och syntljud.. jag tänkte nämligen köpa midi-keys nu och då är det ju bra med lite bra ljud.. jag har Cubase SX så... inte mycket bra där inte...

Tack på förhand

Simon

Annons
Postat
Hej, jag kör cubase och använder Addictive drums för att göra mina trummor.. det funkar skitbra.

Jag är i övrigt helt rudis på vad som finns att tillgå... jag undar vad det finns för program (både sånna man köper och sånt som man kan ladda ner gratis) med bra piano och syntljud.. jag tänkte nämligen köpa midi-keys nu och då är det ju bra med lite bra ljud.. jag har Cubase SX så... inte mycket bra där inte...

Tack på förhand

Simon

http://www.kvraudio.com/

Där finns allt du behöver....

Postat

OJ!

Det finns verkligen en stor sjö... nej, ett hav! ...eller vänta, en gigantisk ocean av möjliga mjukvarusyntar och samplare. ☺️

Frågar du mig, så älskar jag att köra Rewire från Reason till Cubase.

Men spring inte och köp varken Reason eller VST-pluggar.

Utforska vad som passar dig bäst.

Börja med att ladda hem alla goda gratis VST-instrument och även demoversioner av kommersiella VST-instrument.

Ingen bör missa gratisversionen av Independence, Independence Free.

SFZ kan ladda in Soundfonts - vilket det finns gott om på sf2midi.com eller Hammersound

Mina favoriter när det gäller gratispianon är Splendid Grand eller svenska Maestro Grand. Tyvärr tror jag inte att det finns någon sida kvar på nätet som erbjuder dem för nedladdning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.