Jump to content
Annons

Tips på bra budget-ljudkort

Gäst

Recommended Posts

Har varit DJ i snart över 10år och känner att det är dags att ta ett dopp i proddträsket. Jag funderar på att införskaffa mig ett enkelt MIDI-keyboard och ett ljudkort. MIDI-keyboardet har jag inte beslutsproblem med, men vet ej vilket ljudkort jag ska ha.

Jag har DJ utrustning hemma som jag hade tänkt att koppla in i min lilla PA-mixer, i den mixern så sitter det också en kondensator mick. Sen är det tänkt att denna mixer och MIDI keyboardet ska kopplas i ljudkortet. Så nu undrar jag vilket kort skulle passa bra. Ska jag köpa internt eller externt, firewire eller USB? Jag har inga direkta krav förutom att allt ska kunna kopplas in och att ljudkortet ska ligga runt 1000-1500kr.

Tacksam för svar!

MVH / DJ Nerko

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Emu 404, M-audio2496. Internt är i princip alltid snabbare än firewire(ok) och usb(sämre), ger lägre fördröjning och drar mindre processorkraft. I den prisklassen är preamps inget vidare så köp extern preamp om du behöver.

*edit* titta begagnat först på t.ex. blocket och vendolin.se, m-audio 2496 brukar gå på en 500 där och är oslagbart för priset.

Redigerat av bozar
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.