Jump to content
Annons

Com Hem


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

På Lokal-TV:n här i Göteborg så har de för flera veckor sedan sagt att Kanal 5 numera ingår i Basutbudet hos Com Hems digital-tv, men det gör det inte hos mig! Jag har fortfarande inte den. Inte heller 9:an eller 4 plus som de också säger ska finnas.

Jag kan bara se 1,2,4,6 och 8 plus Kanal Lokal, Aftonbladet/TV7 och Axxess-TV digitalt.

Nån annan som har Com Hem (företrädesvis i Göteborgsområdet) och som kan få in 5:an, 9:an eller tv4 plus digitalt?

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej igen!

Ja, jag har gjort kanalsökning. Varje gång jag sätter på digitalboxen så gör den en automatisk kaalsökning och uppdaterar programlistan. JAg kan leta upp Kanal 5, men på den står ingen video/ingen ljud-signal eller nåt liknande, precis som t.ex. för TV1000 som jag inte heller har (och inte ska ha heller för den delen).

Försökte kontakta Com Hem i ett annat ärende (det gällde bredbandet) under en ledig dag, från 8 på morgonen. När klockan var 16.30 gav jag upp, utan att ha kommit fram under hela dagen. Från 13.15-16.30 lät jag luren ligga i telefonkön. Det måste vara det absolut sämsta företag som finns på att svara. Däremot har de en ypperlig mailssupport, och jag ska slänga iväg ett mail inom kort!

Och jag är säker på att det gäller det digitala utbudet. TV-programmet jag refererar till använder mycket av sin nyhetsrapportering ifrån tidningar, och det fanns en liten liten artikel om Com Hem och de kanaler som sedan den 1:a februari skulle ingå i deras digitala utbud i Göteborg och som ALLA i Göteborg från den dagen skulle kunna se. Jag inväntade lite, men nu har vi 6:e mars och jag får fortfarande inte in dem. Är det någon inställning fastighetsskötaren måste göra på vinden? Han sa att de har en box där som sänder ut signalerna till hushållen i uppgången.

Analogt är en annan femma, där kan jag nu se 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 4+, Kanal Lokal Gbg, MTV, ÖKG, 4 Sport, B&K, 24.

Digitalt: 1, 2, 4, 6, 8, Aftonbladet/7, Axxess, Kanal Lokal Gbg, Kanal Lokal Sthlm, The Voice, ComHem-kanalen, B&K, 24 och de jag abonnerar särskilt på (=ViaSat Sport 1-3).

Så för första gången är antalet digitala (16 st) fler än de analoga (15 st).

3, 5, 9, 4+, MTV, ÖKG, 4 Sport kan jag alltså fortfarande bara se analogt. Om även dessa gick digitalt kunde jag i vår köpa en dvd-recorder med bara digital tuner.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

en dvd-recorder med bara digital tuner
Har du hittat en dvd-recorder med DVB-C (digital kabel-tv) då?

Jag har bara sett dvd-recorders med DVB-T (marksänd digtal-tv). :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
en dvd-recorder med bara digital tuner
Har du hittat en dvd-recorder med DVB-C (digital kabel-tv) då?

Jag har bara sett dvd-recorders med DVB-T (marksänd digtal-tv). 😄

Jag fick svaret i en annan tråd att jag bör ha en dvd-recorder med digital tuner (särskilt Violiner var inne på det, vad jag minns) för att kunna utnyttja den digitala kvaliteten fullt ut och det framgick ju också i den tråden att jag har ComHem som leverantör. De har inte marksänd digital kabel-tv vad jag vet...

☺️

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

en dvd-recorder med bara digital tuner
Har du hittat en dvd-recorder med DVB-C (digital kabel-tv) då?

Jag har bara sett dvd-recorders med DVB-T (marksänd digtal-tv). 😄

Jag fick svaret i en annan tråd att jag bör ha en dvd-recorder med digital tuner (särskilt Violiner var inne på det, vad jag minns) för att kunna utnyttja den digitala kvaliteten fullt ut och det framgick ju också i den tråden att jag har ComHem som leverantör. De har inte marksänd digital kabel-tv vad jag vet...

😆

:musik

Det kanske var därför han frågade... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det finns bara dvd-recorders för marksänd tv, typ Boxer alltså?

Vad menas då med att jag måste ha dvd-recorder med digital tuner för att få digital kvalitet fullt ut när jag ser och när jag spelar in tv-program?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...