Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Samma här, har haft problem på morgonen att komma in på forumet. Något som håller på att uppdateras kanske? Kanske en liten överrraskning åt oss 😄

MVH

Anders

Postat

Varje morgon vete 17 (beror kanske på hur morgonpigg man är... 😄 ), men sådär vid kl 2-3 på natten (ibland också tidigare på kvällen) har det hänt då och då att man inte kan komma in. Jag tycker nog inte att det är särskilt ofta numera (det har varit mycket oftare tidigare), men inatt var det så när skulle ta en extra titt innan jag skulle lägga mig...

Elof (oregistrerad)
Postat

Samma problem här. Man går ju upp vid 8 och surfar forum till morgonkaffet 😄

Postat

Besked:

Från igår natt runt 1-tiden till imorse runt 9.30 (har jag fått besked om) så strulade internetlinan till förlaget. Det har suttit tekniker och jobat febrilt sedan halv två i natt. Ledsen att jag inte har kunnat ge detta besked tidigare, i natt kom jag inte in på forumet för att berätta, och jag har suttit i möten från i morse fram till nu.

En morgon tidigare så var det databasens så kallade binloggar som av någon anledning inte hade tömts enligt reglerna.

Och på nätterna mellan 3-5 (minns inte exakta tider nu) så har jag satt forumet på diverse självunderhåll.

De båda första sakerna ska naturligtvis inte hända, och jag har ännu inte fått besked om vad det var som strulade inatt. Däremot kommer forumet vara nere sporadiskt och kort (sällan mer än tre minuter) nattetid.

Postat

Mer info: Jag fick just beskedet att det kommer bytas ut en del hårdvara i nätverket ikväll och att nätverket kommer ligga nere ungefär 10 minuter vid 23-tiden. Troligen kommer även forumet kommer vara oåtkomligt under den tiden.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Mer info: Jag fick just beskedet att det kommer bytas ut en del hårdvara i nätverket ikväll och att nätverket kommer ligga nere ungefär 10 minuter vid 23-tiden. Troligen kommer även forumet kommer vara oåtkomligt under den tiden.

Jaha ja då har man fått svar då. Jag har också undrat men å andra sidan det är ju ingen stor sak. sånt som hör till den digitala världen. I övrigt är jag nöjd med forumet. 😠

Postat
De båda första sakerna ska naturligtvis inte hända, och jag har ännu inte fått besked om vad det var som strulade inatt. [...]

Det var attack riktad mot idg:s diskussionsforum Eforum som gjorde att inga sajter gick att komma åt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.