Twilight_Zound Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Hmmm...Har oxå svårt att komma in på mornarna... Trodde det var min dator som knepade sig...
Anders F Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Samma här, har haft problem på morgonen att komma in på forumet. Något som håller på att uppdateras kanske? Kanske en liten överrraskning åt oss 😄 MVH Anders
Claes Holmerup Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Varje morgon vete 17 (beror kanske på hur morgonpigg man är... 😄 ), men sådär vid kl 2-3 på natten (ibland också tidigare på kvällen) har det hänt då och då att man inte kan komma in. Jag tycker nog inte att det är särskilt ofta numera (det har varit mycket oftare tidigare), men inatt var det så när skulle ta en extra titt innan jag skulle lägga mig...
Majken Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Forumet jobbar lite på nätterna, vill minnas att databasen optimeras eller något liknande
Demomannen Postat 5 mars 2008 Trådstartare Postat 5 mars 2008 Härmed avslöjad som extremt morgonpigg, sådeles. 😄
Elof (oregistrerad) Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Samma problem här. Man går ju upp vid 8 och surfar forum till morgonkaffet 😄
Björn Olsberg Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Besked: Från igår natt runt 1-tiden till imorse runt 9.30 (har jag fått besked om) så strulade internetlinan till förlaget. Det har suttit tekniker och jobat febrilt sedan halv två i natt. Ledsen att jag inte har kunnat ge detta besked tidigare, i natt kom jag inte in på forumet för att berätta, och jag har suttit i möten från i morse fram till nu. En morgon tidigare så var det databasens så kallade binloggar som av någon anledning inte hade tömts enligt reglerna. Och på nätterna mellan 3-5 (minns inte exakta tider nu) så har jag satt forumet på diverse självunderhåll. De båda första sakerna ska naturligtvis inte hända, och jag har ännu inte fått besked om vad det var som strulade inatt. Däremot kommer forumet vara nere sporadiskt och kort (sällan mer än tre minuter) nattetid.
Björn Olsberg Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Mer info: Jag fick just beskedet att det kommer bytas ut en del hårdvara i nätverket ikväll och att nätverket kommer ligga nere ungefär 10 minuter vid 23-tiden. Troligen kommer även forumet kommer vara oåtkomligt under den tiden.
DieHard (oregistrerad) Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Mer info: Jag fick just beskedet att det kommer bytas ut en del hårdvara i nätverket ikväll och att nätverket kommer ligga nere ungefär 10 minuter vid 23-tiden. Troligen kommer även forumet kommer vara oåtkomligt under den tiden. Jaha ja då har man fått svar då. Jag har också undrat men å andra sidan det är ju ingen stor sak. sånt som hör till den digitala världen. I övrigt är jag nöjd med forumet. 😠
Björn Olsberg Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 De båda första sakerna ska naturligtvis inte hända, och jag har ännu inte fått besked om vad det var som strulade inatt. [...] Det var attack riktad mot idg:s diskussionsforum Eforum som gjorde att inga sajter gick att komma åt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.