Jump to content
Annons

E-mail-biljetter

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Såg på Ebay att en kille i England sålde biljetter till en konsert i England som han kallade E-mail-biljetter för 800 SEK. De går lätt att skriva ut på en "normal" skrivare och de kan visas i dörren stod det. Jag funderar på att gå på den konserten i Oktober, men alla biljetter är redan slutsålda på annat sätt.

1) Vad är E-mail-biljetter?

2) Vad menas med en normal skrivare?

3) Måste det vara en laserskrivare eller funkar det med InkJet?

4) Krävs ett speciellt papper?

5) Kan det vara samma tillvägagångssätt som när Pustervikbiljetter (TicNet-ombudet) skriver ut biljetter på sin laserskrivare när jag beställer på plats hos dem personligen?

6) Verkar det tillförlitligt eller skulle ni tveka?

😛

:musik

Annons
Postat

Min första tanke blev, är det sant? e-biljetter har jag aldrig hört talas om. Personligen så hade jag blivit misstänksam och gjort precis det du gjorde nu och fråga. Hoppas nån har testat detta så du kan få ett konkret besked. Det jag ser som problem är ju att med detta systaem så är det ju extremt enkelt att förfalska biljetter och kopiera dem, så det gör mig också tveksam till om detta verkligen stämmer. Som sagt, hoppas någon VET!

MVH

Anders

Postat
Min första tanke blev, är det sant? e-biljetter har jag aldrig hört talas om. Personligen så hade jag blivit misstänksam och gjort precis det du gjorde nu och fråga. Hoppas nån har testat detta så du kan få ett konkret besked. Det jag ser som problem är ju att med detta systaem så är det ju extremt enkelt att förfalska biljetter och kopiera dem, så det gör mig också tveksam till om detta verkligen stämmer. Som sagt, hoppas någon VET!

MVH

Anders

Jorå, det finns. Jag har använt det själv.

Det spelar nog ingen roll vilken skrivare du använder, men precis som Gizmozis säger så är det ju svinenkelt att bluffa. Han kan ju sälja det där mailet till 20 personer, och bara den som är först på plats får komma in.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Däremot, eftersom man kan skriva ut biljetten innebär det att han i teorin skulle kunna sälja det där mailet till 20 personer och bara den som kommer dit först kommer in...

Ja, detta meddelande såg jag från ett fan:

"In july I went to the Nice Jazz Festival and I bought the ticket on the FNAC site. I had to choose between an ordinary ticket sent by mail or an email-ticket. I took the second one (it was cheaper, no mail expenses but the ammount of the ticket was the same).

at the gates of the gig we were divided in two queues one for normal tickets and one for the email tickets. My ticket had my name and a bar code on it and they checked it with a barcode reader. The first holder of the ticket passes the gate. The holder of another copy of it is stopped

on the ticket there was printed " do not buy this ticket from an unknown person - this might be a copy and only the first who arrives is admitted ..."

Vad jag förstår så är FNAC dessutom en seriös site. Först till malen får kvarna alltså...

😛

Redigerat av musik
Postat

Varför kan man inte använda sig av registrering som tillägg till detta, att varje biljett måste registreras för att bli aktiv, sedan skulle man kunna kolla biljettens nummer innan köp och få upp om den är okej eller inte. Bara en tanke sådär.

MVH

Anders

musik (oregistrerad)
Postat

Ja, någon form av registrering eller "bevis" hade ju varit bra.

Nu har jag glanat runt lite till och märker att han kallar det e-mail-biljetter och inte e-biljetter, men det är väl ingen skillnad? Sedan har jag sett något officiellt biljettkontor som också sålde e-biljetter, men de kallade dem just för e-biljetter och inte e-mail-biljetter.

Ibland kommer tanken över mig att det är artisten eller bandet som ligger bakom sånt här, för hur kan egentligen biljetter till 50 spelningar över hela Europa vara slutsålda nästan med en gång, även om många är i slutet av året. Ett sätt att inte få rykte om sig att vilja ta mer betalt än runt 500 SEK, men sedan kräva dubbelt och tredubbelt på andra sätt i smyg under fingerade namn på Ebay...

😄

Postat

Visst är det bandet som ligger bakom att konserterna blir utsålda. Dom är förmodligen bra 😄

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

QUOTE(Majken @ 2008-03-05, 10:18)

Däremot, eftersom man kan skriva ut biljetten innebär det att han i teorin skulle kunna sälja det där mailet till 20 personer och bara den som kommer dit först kommer in...

Ja, detta meddelande såg jag från ett fan:

"In july I went to the Nice Jazz Festival and I bought the ticket on the FNAC site. I had to choose between an ordinary ticket sent by mail or an email-ticket. I took the second one (it was cheaper, no mail expenses but the ammount of the ticket was the same).

at the gates of the gig we were divided in two queues one for normal tickets and one for the email tickets. My ticket had my name and a bar code on it and they checked it with a barcode reader. The first holder of the ticket passes the gate. The holder of another copy of it is stopped

on the ticket there was printed " do not buy this ticket from an unknown person - this might be a copy and only the first who arrives is admitted ..."

Vad jag förstår så är FNAC dessutom en seriös site. Först till malen får kvarna alltså...

🙂

Redigerat av musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.