hefu Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Anledningen till att de så motvilligt skickade din tc-pryl är för att de själva får stå för frakt och sen är det så fruktansvärt jättejobbigt och tidskrävande att skriva vad som är fel på en lapp, stoppa den i en låda med prylen, tejpa ihop, skriva adress och sen posta den 🙁 . Har själv jobbat i butik så jag vet Just med TC gäller att först plita av serienummer, modell och en rejäl felbeskrivning, maila den till TC i danmark, så småningom få ett returnummer, som ska skrivas på kartongen, för att sedan skickas. Vad gäller fraktkostnader står butiken ALLTID för den vid service. Oavsett produkt. Surt, men sant.
hefu Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Men hur många tycker att det är skitkul att ha ett koppel fjuniga tonåringar som gör sitt bästa för att slå sönder tre eltrumset samtidigt, i sisådär tre fyra timmar i sträck? Eller de glada gossar som tyckte att vår arbetsplats funkade kanon som replokal? Jag tycker att det är jobbigt iaf. Det är väl skitenkelt? Gå fram till dom och berätta för dom på ett vänligt sätt att du inte tycker dom ska fortsätta. Så länge det bara är ett fåtal som ni har problem med så är det väl bara att säga till dom? Låter ju jätteenkelt. Tyvärr skulle man inte göra nåt annat under hela arbetsdagen då... 🙂
hefu Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Jag kan inte tänka mig att att gnälliga säljare som finns på Musikbörsen i Malmö ger bättre priser än de riktigt schyssta säljare i Halmén Musik, som är med i 4Sound. Kan det kanske ändå ha och göra med din enskilda relation till just en specifik säljare? Återigen tror jag att det är så enkelt att schysst attityd från dej betyder schysst attityd från säljaren, och kanske därmed bra priser. Det är min erfarenhet iallafall. Inom alla kedjor och butiker. Inte en chans att 4sound är större än Musikbörsen förresten. Inte än iallafall. De kanske blir? Haha, tror du inte jag försökt vara trevlig? Jag kan säga att jag är en väldigt tålmodig person och kan mycket väl förstå att folk kan ha en dålig dag, till och med säljare på Halmén. Men eftersom säljarna på Musikbörsen i Malmö varit otrevliga ALLA gånger jag varit där, då finns det inga ursäkter. Tror du inte 4Sound är större än Musikbörsen? Vad utgår du ifrån då? Vad jag kan se på Musikbörsens hemsida så är dem 13 butiker. 4Sound har 22 butiker. 4Sound är ingen kedja på det sättet, utan ett nätverk av butiker som jobbar ihop för att kunna köpa större partier av varor. För att på det sättet kunna konkurerra med bra priser. Kolla vilka som äger respektive butik, tex att Luthman äger Estrad...
Tokas Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 4Sound är ingen kedja på det sättet, utan ett nätverk av butiker som jobbar ihop för att kunna köpa större partier av varor. För att på det sättet kunna konkurerra med bra priser. Kolla vilka som äger respektive butik, tex att Luthman äger Estrad... Ja, men det har väll inget med saken att göra om det är en kedja eller nätverk när det gäller att få så bra priser som möjligt? 🙂
godhead Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Tror du inte 4Sound är större än Musikbörsen? Vad utgår du ifrån då? Vad jag kan se på Musikbörsens hemsida så är dem 13 butiker. 4Sound har 22 butiker. Mycket riktigt. 4sound har fler butiker. Inräknat Musikanten i Kungälv och andra små enmans-hak från norr till söder. Titta på hur stor varje av de här små butikerna är och fundera på hur mycket/lite de omsätter om året. Jämför sedan med de 13 börsen-butikerna som allihop är rätt så stora. De enda butiker som är riktigt stora inom 4Sound-kedjan är ju Estrad och Andreassons, plus en butik i Helsingborg som jag inte minns vad den heter. Jag tror Börsen-butikerna brädar 4sound i omsättning ganska hårt just nu. Tror att det kommer fortsätta så. Och då det gäller prisjämförelser mellan de båda kedjorna... Prova att jämföra andra grejer än Luthman-prylar så kanske du också märker skillnad. 4sound är nämligen Luthmans alldeles egna lilla bäbis. Låter tråkigt att du blivit utsatt för så mycket otrevlighet hos Börsen i Malmö. Jag har aldrig handlat där så jag vet inte, men det är ju onekligen ett tillkortakommande från deras sida att du inte känt dig bra bemött då du kommit dit.
Tokas Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Jaja, vad de har i omsättning har jag faktiskt ingen aning om, men jag skulle gissa så kan jag tänka mig att det ligger ungefär på samma. Tror inte att Musikbörsen har så överdrivet mycket mer omsättning än 4Sounds 22 butiker. Men som sagt, jag kan ha fel. Jag ska också klargöra mig om att jag inte gnäller på ALLA Musikbörsens butiker, då jag endast varit i Musikbörsen i Malmö, där jag blivit bemött rent acceptabelt. Jag tror inte att ALLA arbetare i Musikbörsens 13 butiker är samma rötägg som dem i Malmö, såklart. 🙂
hefu Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 (redigerat) 4Sound är ingen kedja på det sättet, utan ett nätverk av butiker som jobbar ihop för att kunna köpa större partier av varor. För att på det sättet kunna konkurerra med bra priser. Kolla vilka som äger respektive butik, tex att Luthman äger Estrad... Ja, men det har väll inget med saken att göra om det är en kedja eller nätverk när det gäller att få så bra priser som möjligt? 🙂 Självklart! Det gynnar sannerligen slutkonsumenten! Och personligen tror jag att det är enda sättet för några av små-handlarna att överleva när tysken dyker upp. Eller amerikanen... huh... Men frågan handlade inte om priser... utan om 4sound KEDJAN var större än börsen. Redigerat 31 oktober 2004 av hefu
hefu Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Jaja, vad de har i omsättning har jag faktiskt ingen aning om, men jag skulle gissa så kan jag tänka mig att det ligger ungefär på samma. Tror inte att Musikbörsen har så överdrivet mycket mer omsättning än 4Sounds 22 butiker.Men som sagt, jag kan ha fel. Jag ska också klargöra mig om att jag inte gnäller på ALLA Musikbörsens butiker, då jag endast varit i Musikbörsen i Malmö, där jag blivit bemött rent acceptabelt. Jag tror inte att ALLA arbetare i Musikbörsens 13 butiker är samma rötägg som dem i Malmö, såklart. 🙂 En del av oss är riktigt hyggliga, men en del... brrr.... ( så jag säger om kollegorna...!) 🙂 Själv kan jag bara säga att blir jag trevligt bemött så är jag trevlig tillbaka, och blir jag otrevligt bemött, så försöker jag ( och lyckas då och då) att iaf vara trevlig. Sen att man kastar ut en och annan alkis som sätter sig på ack-guror, det verkar tillhöra jobbet...
unbornichen Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Men hur många tycker att det är skitkul att ha ett koppel fjuniga tonåringar som gör sitt bästa för att slå sönder tre eltrumset samtidigt, i sisådär tre fyra timmar i sträck? Eller de glada gossar som tyckte att vår arbetsplats funkade kanon som replokal? Jag tycker att det är jobbigt iaf. Det är väl skitenkelt? Gå fram till dom och berätta för dom på ett vänligt sätt att du inte tycker dom ska fortsätta. Så länge det bara är ett fåtal som ni har problem med så är det väl bara att säga till dom? Låter ju jätteenkelt. Tyvärr skulle man inte göra nåt annat under hela arbetsdagen då... 🙂 Om problemet är SÅ stort så är det väl bara att sluta dema sakerna? För då tjänar ni ju inte på att ställa ut dom?
Aquiesce Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Jag kan inte tänka mig att att gnälliga säljare som finns på Musikbörsen i Malmö ger bättre priser än de riktigt schyssta säljare i Halmén Musik, som är med i 4Sound. Kan det kanske ändå ha och göra med din enskilda relation till just en specifik säljare? Återigen tror jag att det är så enkelt att schysst attityd från dej betyder schysst attityd från säljaren, och kanske därmed bra priser. Det är min erfarenhet iallafall. Inom alla kedjor och butiker. Inte en chans att 4sound är större än Musikbörsen förresten. Inte än iallafall. De kanske blir? Aquiese: Musikaffären lovar troligtvis inget annat än vad de fått höra från sin leverantör. Har aldrig jag varit ute för iallafall. Om leverantören ändrar leveransdatum kan det bero på att de sagt fel från början, att fabriken brunnit ner. Att det är strejk nånstans i världen... etc etc... Varför ska man bli arg på killen bakom disken för att det skiter sig med ett leveransdatum som han kanske inte ens har makt över att påverka? Jag har varit ute för det några gånger, och visst är det irriterande när man väldigt gärna vill lägga vantarna på just den där gitarren man suktat efter länge, men att inte se längre än att bli förbannad på dem i butiken när leverantörerna strular är ju rent av barnsligt. Dom är troligtvis precis lika arga som du för att leverantören inte hållt vad den lovat. Som kund vill jag i så fall känna att säljaren i affären verkligen bryr sig och att de gör allt vad de kan för att just jag ska få min gitarr (t.ex.) i tid. Inte att de fullkomligt skiter i vilket och att de bara tycker att man är dum i huvudet och jobbig som tjatar. ungefär så känenr man sig på musikbörsen i malmö... som en jäkla jobbig idiot som tror att stora musikkedjan skulle ha tid för mig. 🙂
Neko Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Jag var inne på börsen i Växjö förra veckan. Ville ha en gigbag till min synt och frågade fall det fanns något lämpligt. "Javisst!, det finns till och med en specialtillverkad för just den synten!" men sa även att de inte hade någon inne. Han sa att han skulle ringa dem under eftermiddagen, och att det fanns risk att det kunde ta tid. Jag sade att jag hade kort om tid, och vi beslöt att jag skulle komma in dagen efter för att se när väskan kunde vara inne. Kom in dagen efter, inte ens 24 timmar sedan jag lämnade butiken, och han sa: Vi fick väskan idag! Blev överraskad och glad. 🙂 Man förväntar sig en vecka eller två, och det tar mindre än 24 timmar. Klockrent 🙂
Oscar Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 Musikbörsen i Norrköping är förmodligen världens sämsta musikaffär!!! Så oerhört dålig! Jag och en polare var där och skulle köpa keyboard. Vi stog och kollade och kände lite på grejerna, efter fem minuters spelande så sa ena arbetarnöten på ful jävla skånska "Jag är trött på det där jävla klinkandet, ska ni köpa nått så gör det nu!" Då blir man sugen på att handla va? Nåt som är så dåligt är ju också alla "MB Dealar" som suger balle! Det kan stå "Listpris: 26.897:- | MB Deal: 1.195:-" Det är så sugigt! Handla inte på Börsen mer säger jag! Tyvärr tillhör ju numera Slagverket Börsen kedjan och där handlar man ju men jag ska aldrig mer handla på en vanlig musikbörs!
Tokas Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 ful jävla skånska Huh? 😆 Har du nått emot Skånska? 😉
Microlab (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 ful jävla skånska Huh? 😉 Har du nått emot Skånska? 😛 Pratar dom skånska i Norrköping? 🙂
D Vibe Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Själv har jag inte haft några större problem med Musikbörsen, men en polare till mig har haft jävla massa strul. De har lurat honom på pengar m.m .... Verkar vara som ni säger, att de har bra service när det gäller att sälja grejor, men så fort de får nåt ansvar när det gäller garantier m.m. så blir de genast mkt otrevligare.. Jam.se är förjävla bra dock.. /Daniel
godhead Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Nåt som är så dåligt är ju också alla "MB Dealar" som suger balle! Det kan stå "Listpris: 26.897:- | MB Deal: 1.195:-" Det är så sugigt! ja det är ju verkligen sugigt att behöva betala mycket mindre för nåt än vad det egentligen kostar.... spendera pengar som är så underbart! 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.