Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo

Tänkte köpa en ny virveltrumma och jag skulle kunna tänka mig att lägga ungefär 3000 kr på den!

Skriv alla tips som ni har och skicka gärna länkar 😲

Ha gott

/ Johan

"www.myspace.com/thegandhdeeds"

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat

Tama har några billigare virvlar som är jäkligt prisvärda:

http://www.thomann.de/se/tama_13x65_artwood_custom_smp.htm

Finns också i metall.

Jag betalade nästan 4 tusen för min virvel (samma som på länken), det var ett tag sedan. Som du ser är den betydligt billigare på thomann. Även om den skulle kostat nästan 4 lax på thomann, hade den fortfarande varit prisvärd.

Postat

vad för typ av sound är du ute efter??

jag gillar mapex black panther.. tycker den har mysigt crank...

annars är alltid en ludwig supraphonic bra att ha.. riktigt månsidig virvel!! jag har en och är mkt nöjd med den!

• 4 veckor senare...
Postat

Beror ju helt och hållet på vad du är ute efter. Själv kör jag på en

Pearl Signature: Omar Hakim, trots att jag lirar metal (först och främst).

Det är ju trots allt mer eller mindre en jazz-virvel. Men jag tycker att

snärten är annorlunda men ändå helt perfekt. Helt underbar jävla virvel!

Postat
Beror ju helt och hållet på vad du är ute efter. Själv kör jag på en

Pearl Signature: Omar Hakim, trots att jag lirar metal (först och främst).

Det är ju trots allt mer eller mindre en jazz-virvel. Men jag tycker att

snärten är annorlunda men ändå helt perfekt. Helt underbar jävla virvel!

Ludwig s supraphonic är erkännt en super trumma!! Dock kostar den mer än 3000 om du ska ha en vinatge....

Jag hade en REMO 14 X 3 som var det bästa som finns....fet, smal, svag , stark..otrolig..

Det ccola var att den var av något composit matrial....hittar du någon sådan köp den den är garanterat under 3000..

Annars skolvarianter av Ludvigs 60 tals katalog är hur bra som helst för runt 3 000

R

Postat

Det är jättesvårt för att inte säga helt omöjligt att ge några tips alls när vi inte känner till i vilket sammanhang och musikstil du vill ha den till. Virvelkaggen är den absoult svåraste trumman av alla att välja då det beror extremt mycket på dimension och materialval just i kombination med vad du vill uppnå för slags resultat. Den som spelar många olika stilar och kanske även i många olika sammanhang har med fördel minst 3 virvelkaggar till förfogande just för att kunna anpassa soundet till de olika sammanhangen. En del har 10 virvelkaggar eller ännu fler just av den anledningen! Mycket svårt att ge bra råd utan att ha ganska bra kött på fötterna om vad du är ute efter alltså.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har en Ludwig Supra som jag tycker är sjysst, sen min favorit som jag lirar allt på, be-bop, metal eller pop, den tar allt! Sonor Delite bäst i världen om du frågar mig... Vet inte vad dom ligger på beggade kanske 4000 eller så?

Postat (redigerat)

Den bästa virveltrumman jag har haft på besök i studion var en sån här.

138618.jpg

Yamaha David Garibaldi Signature 14"x3,5"

Dock kostar den 5.500 ny i tyskland och 6300 i Svedala

Redigerat av Audiorent

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.