Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har tre sångspår som jag skickar till en group-spår. Jag skapar ett FX-spår med ett reverb och aktiverar det på group-spåret. När jag sen justerar volymen på sångspåret så hörs fortfarande sången från FX-spåret. Vad ska jag göra för att reverbet ska följa med volymen på group-spåret?

Annons
Postat

Låter som om du kommit åt pre-faderknappen på gruppspårets effekt-send ( den lyser gult om den är påslagen och ska vara lätt att lokalisera )

Postat
Låter som om du kommit åt pre-faderknappen på gruppspårets effekt-send ( den lyser gult om den är påslagen och ska vara lätt att lokalisera )

Tack, ska kolla ikväll när jag kommer hem. Men har för mig att den inte lyser.

Postat

Lite svårtolkat i din tråd men justerar du volymen på sångspåren eller justerar du totalvolymen på gruppspåret? skickar du sångspåren direkt till gruppspåret (via output) eller tappar du signal till gruppspåret via send?

Jag tror att scenariot där du lägger effect-send från själva sångspåren men routar outputsignalen från sångspåren till en gruppkanal kan ge den effekten om du samtidigt sänker volymen på gruppspåret.

På fråga B vet jag inte.

Postat

När jag startade upp Cubase funkade allt som det skulle :-) Ibland undrar jag om datorn har eget liv :-/ Tack ändå för att du tog dig tid att svara.

Mvh

// M

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.