Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har (alltför) länge funderat på att införskaffa Hypersonic 2 till mitt Cubase SL. Det verkara vara väldigt lättjobbat , har vad jag behöver, drar lite kraft och låter bra.

Har nu $ för inköp, men...

Detta är en produkt som Steinberg inte längre skall utveckla p g a Wizoo är uppköpta.

Någon som vet om det blir en efterföljare från Steinberg?

Lika bra eller bättre alternativ till Hypersonic 2?

Är man idiot eller geni om man i dagsläget köper Hypersonic 2?

/Popa

Annons
Postat

Kan inte svara på om du är idiot eller inte om du köper Hypersonic 2.

Jag använder den själv väldigt frekvent och det finns väldigt många användbara patcher i den.

Däremot vet jag inte om jag skulle köpt det bara för att ha som enda VSTi.. det tenderar ju att bli ett speciellt sound när ljuden kommer från en och samma källa.

Annars kan ju Reason 4 vara ett alternativ och köra via ReWire.

Postat

Hypersonic är en mycket användbar "smör-och-bröd"-synt. Den innehåller ett stort antal olika instrument där många faktiskt är riktigt bra. Enkel att använda är den också, så jag skulle inte ha några betänkligheter. Ett alternativ till den är Sampletank från IK Multimedia, som är en liknande "smör-och-bröd"-synt, som också är en mycket trevlig bekantskap. 😉

Ska du ha en "värre" sådan ljudmodul, så kan du titta på exempelvis EastWest Colossus.

KRIS_O (oregistrerad)
Postat
Hypersonic är en mycket användbar "smör-och-bröd"-synt. Den innehåller ett stort antal olika instrument där många faktiskt är riktigt bra. Enkel att använda är den också, så jag skulle inte ha några betänkligheter. Ett alternativ till den är Sampletank från IK Multimedia, som är en liknande "smör-och-bröd"-synt, som också är en mycket trevlig bekantskap. 😛

Ska du ha en "värre" sådan ljudmodul, så kan du titta på exempelvis EastWest Colossus.

Jag har använt Hypersonic 2 och tycker den är strålande!

bar "bas", har en bredd oavsett vilken genre man sysslar med. lite av varje. Brös och smör som sägs ovan!

Och den är en multichannel vsti, så man kan ladda flera instrument samtidigt vilket funkar kanon för mig.

Funkar att köra med live bra med.

Postat

Köp Hypersonic! Jag kommer dock inte kalla dig geni för det 😆

Nu vet jag inte vad du pysslar med för musik men jag som pysslar med pop/rock med lite synthinslag har inte något behov av någon annan synth. Resurssnål och laddar ljuden fort. Finns möjlighet att skruva en hel del med ljuden också.

Postat (redigerat)

Tror att Reason 4 är mycket bättre idé, då hängar man med i utvecklingen.

Redigerat av eterno

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.