Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 (redigerat) Ikväll 14/10 -04 har den flyhänte gubben Michael Angelo Batio uppvisning på Estrad musik i Stockholm kl 17:00 vilket alla som gillar när det går undan på gitarren i riktning både höger och vänster, upp och ner, bak å fram osv. Detta måste ses om man gillar hypersnabbt gitarrspel med glimten i ögat, han är helt i en egen klass denna gitarr-akrobat. Botten upp säger jag för detta!!! Redigerat 14 oktober 2004 av Lasse Mongo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laslo Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 OMG! 😆 Vilket freak. WMV 7.4MB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Roligast är naär han spelar på en dubbelhalsad gitarr (alltså hals åt både vä/hö) och dessutom byter mitt i solona samt byter arm med vilket plektrumspelet utförs med, han har även fyrhalsad gura som är något av ett x typ, jag lovar man skrattar så man får ont i magen men det är imponerande... Schkålll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Tja det var ju....snabbt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Fantastiskt. Man blir imponerad. Varför slösar han bort sin talang på att spela gitarr - han skulle lätt kunna bli världens snabbaste sekreterare med den hastigheten på skrivmaskinen... //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 han har även fyrhalsad gura som är något av ett x typ, jag lovar man skrattar så man får ont i magen men det är imponerande... Är det motsvarigheten till att som keyboardkille va omringad av synthar/orglar/pianon a'la Paul Schaffer i Late Show...?? Fast gitarrvarianten låter lite bizarrare måste jag säga! 😳 Du har ingen bild? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 (redigerat) Goooglade lite, men hittade inget roligare än dessa bilder EDIT: ändrade länken lite EDIT 2: Eller jo... quadguitarr. Redigerat 14 oktober 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Wow! 😳 Såg iofs inte lika coolt ut som i min fantasi, men det gör väl saker och ting sällan... 😮 Nu är du sådär snäll igen, Neko! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Nej, det är du som är lat. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 😳😮 Okejrå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Btw, i min fantasi hade quad-gitarren 90 graders vinkel mellan halsarna, vilket jag tycker skulle se mycket mäktigare ut... 😮 Men å andra sidan är ju frågan hur praktiskt spelbart det skulle va?? Men det lär väl mest va en image-grej iallafall, så jag tycker att hans version var lite feg... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Den på bilderna blev ju stulen. Det står att han håller på att fixa en ny som ska vara klar i höst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Får kanske försöka sälja in min idé då... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Tja det var ju....snabbt. Snabbt spelar han, men gitarrbytena skojar vi inte bort... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Han inte bara spelar fort, han byter även jättefort 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Han inte bara spelar fort, han byter även jättefort 😆 Och det låter piss när han byter. Det värsta är att det han har spelat in på sina DVD's Speed Kills och Speed Lives med No Boundaries när han kör den över/under grejen så låter det verkligen helt åt helvete! Det är ju för fan hans videos. Det låter bara som han kör assnabb alterante picking på en sträng och skiter i vilka noter han träffar eller ifall hans ens träffar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Filmtekniken Under är inte förbi. Vi vet vad man kan åstadkomma med ljud. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 16 oktober 2004 Dela Postat 16 oktober 2004 Snabb e han ju förvisso, men var finns känslan?! Finns ju andra gitarrister som är nästan lika snabba men som även kan spela bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denton (oregistrerad) Postat 16 oktober 2004 Dela Postat 16 oktober 2004 Fast jag tror att Steve Vai var först med att ha många halsar http://perso.wanadoo.fr/rollhandrock/Flatt...s%20favoris.htm http://www.eudevolta.blogger.com.br/vai1.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Snabb e han ju förvisso, men var finns känslan?!Finns ju andra gitarrister som är nästan lika snabba men som även kan spela bra. Det finns även gitarrister som kan spela snabbare men med ännu mindre känsla. Francesco Fareri och Rusty Cooley t.ex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Hm, okej snabb. Men måste han vara blå och ha den där hallowenperuken från Buttricks för 295:- ? 😆 /® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pro fool Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 HAHAHA... Jag trodde tiden var förbi när man tävlade om vem som kunde vara snabbast! Kul snubbe (& snabb då) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Vafan gjorde han!? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pro fool Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Vafan gjorde han!? 😄 kolla länken nästan längst upp i tråden... håll i dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Men grabbar....John Petrucci skulle äta den här killen och hans fåniga afro till frukost 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Men grabbar....John Petrucci skulle äta den här killen och hans fåniga afro till frukost 😆 Ja nu ska vi nog ta det lilla lugna här, Michael Angelo spelar både vänsterhänt och högerhänt samtidigt och har dessutom ett högt respekterat namn inom inte bara som shredder utan är dessutom sessiongitarrist åt flera stora namn i musikbranschen och då talar vi bl a soul också (jepp that's right), denna tråd startades för de som var intresserade av att ev gå och se honom live inte som för att argumentera om huruvida nån är bättre än nån annan, det är ju upp till musikmskane att bedömma från person till person.. Petrucci är en bra gitarrist i all ära men det är två olika världar helt enkelt, det Angelo gör har inte så mycket med vad Petrucci gör utan det är show det handlar om, de är helt enkelt två brilljanta gitarrister båda två. Botten upp!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Nu tycker jag allt att du är lite vrång 😆 Men erkänn iallafall att Petrucci har snyggare frilla nu när han har gått och klipt sig och skaffat sig ett jobb (?). Jag ska iaf inte gå och titta. Om jag vill se pajaskonster och freakshows går jag hellre på O'Learys 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Jag är inte så imponerad av denna filmen. Jag har en annan liten film där man får se denna killen spela, och där är han snäppet grymmare, tycker jag. För dem som är intresserade så har jag laddat på filmen här: http://www.kaputt.nu/filmer/x_Speed_Kills.wmv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Satan att jag inte kan se det. Gillar låten Borders and Boundaries (troligen helt fel ute).Han fick mig att inse för ett tag sedan att jag borde öva ännu mera. Efter jag hade sett honom spela på nätet så började jag öva 10 timmar vissa dagar 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Fasiken vad kul att höra folk jämnföra två av de snabbaste gitarristerna. Ok, låt oss sitta ned och räkna antal spela toner per sek/min? Det finns en snabbare kille som heter Marcus Paus och är från Norge. Kolla in honom. Han spelade i ett band som hette Cucumber(?). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.