Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är väldigt grön på externa ljudkort, i princip förstår jag absolut ingeting :rolleyes:

och det verkar som att det är väldigt svårt att få svar på vad som borde vara en relativt simpel fråga 😆

Jag söker ett externt ljudkort som jag behöver för 2 syften enbart.

1. Spela in kondensator mic (Studio B1)

2. Spela in ett elektroniskt piano, tror det är en MIDI koppling(?)

Någon sade till mig Saffire (focusrite), men jag vet verkligen inte. Skulle verkligen behöva hjälp med detta för att jag har en dator som står här utan ljudkort 😉 vill komma igång så fort som möjligt!

Tack för er tid

Annons
Postat

Läst i den en del redan, men mest pratar dem om ljudkort som funkar bra med Mac samt en prisklass runt 1000.

Tänkte om någon kanske visste direkt ett svar på min fråga, man vet aldrig :rolleyes:

maart (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag rekommenderar, som alltid, Presonus Firebox. Går ny för 3000:- men finns begagnad för 2000-2500:-. Den har 2 line-in, 2 bra mikrofonpreamps vilket du behöver till B1:an, eller 2 instrumentingångar och MIDI In/Out.

läs mer om den på http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4

EDIT: glömde skriva att det är ett firewire-ljudkort. Du behöver alltså ett firewirekort i din dator för att kunna koppla in det.

Redigerat av maart
Postat (redigerat)
jag rekommenderar, som alltid, Presonus Firebox. Går ny för 3000:- men finns begagnad för 2000-2500:-. Den har 2 line-in, 2 bra mikrofonpreamps vilket du behöver till B1:an, eller 2 instrumentingångar och MIDI In/Out.

läs mer om den på http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4

EDIT: glömde skriva att det är ett firewire-ljudkort. Du behöver alltså ett firewirekort i din dator för att kunna koppla in det.

Tack! precis sånna här svar jag söker efter 😛 riktigt schysst. Ska kolla in det

den var väl kanske lite dyr men det kan vara värt.

Redigerat av SpiritWolf

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.