Jump to content
Annons

Dyraste av alla?


DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)

Nog för att man kan vara sugen på effekter och så men känner att ekar illa plånboken ibland men undrar om inte den här tar priset när det gäller prisklass? www.emusic.se/default.asp?flik=1&info=13008. Får nog lugnt fortsätta hålla mig till T-Racks24 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bygg dig en studio...

du behöver:

* En dator kan vara bra

* Ett ok ljudkort

* Ett par högtalare

* Hörlurar är oxå bra att ha

* Ett musikprogram

* Ett litet mixerbord

* Ett par mjukvaru effekter

Sen är det bara att köpa till instrument och mikrofoner, puffskydd, midiboxar och så vidare.

Det finns mycket dyrt där ute... 🙂

du skickade med ett par PA-högtalare där.. inge o ha i studiomiljö..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg dig en studio...

du behöver:

* En dator kan vara bra

* Ett ok ljudkort

* Ett par högtalare

* Hörlurar är oxå bra att ha

* Ett musikprogram

* Ett litet mixerbord

* Ett par mjukvaru effekter

Sen är det bara att köpa till instrument och mikrofoner, puffskydd, midiboxar och så vidare.

Det finns mycket dyrt där ute... 🙂

Enda intressanta är PA-riggen som sidefills + Waves pluggpaket..

Resten kan man lätt vara utan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, missade att det var PA-högtalare.. Attans..

Varför ska man inte mixa i 5.1-lurar? Blir det fel ljudbild på nåt vis? Skulle såna funka om man håller på med surroundmixar? Inte för att jag gör det men det kunde ju vara intressant att veta 😉

Av de där sakerna så är det nog enbart waves pluggpaket som riktigt lockar mig till dreggel.. skulle inte sitta fel med mac'en heller iofs..

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorn var ju inte någon värsting direkt, köper man det övriga så borde man ha råd med 20 kärnors IBM processorer för 1 miljon styck..... Ni har som sagt glömt det viktigaste, instrumenten (och folket som ska spela på dem 😉 , jag skulle inte göra den utrustningen rättvisa med mitt slarviga spel...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man lite plats (och det har man om man skaffar prylar i den kalibern som diskuteras...), så kan man kanske också titta på ett par rejäla huvudmonitorer för bara lite över 200000:-/par:

s6a.jpg

Av bilden är det inte självklart att de väger in på 122kg/st och återger från 24Hz till 35kHz...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg dig en studio...

du behöver:

* En dator kan vara bra

* Ett ok ljudkort

* Ett par högtalare

* Hörlurar är oxå bra att ha

* Ett musikprogram

* Ett litet mixerbord

* Ett par mjukvaru effekter

Sen är det bara att köpa till instrument och mikrofoner, puffskydd, midiboxar och så vidare.

Det finns mycket dyrt där ute... 🙂

du skickade med ett par PA-högtalare där.. inge o ha i studiomiljö..

Hehehe, dessutom Digidesigns Venue som är till för livebruk plus en "konsol" som bara är en remote. Inget mixerbord mao. 😕🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg dig en studio...

du behöver:

* En dator kan vara bra

* Ett ok ljudkort

* Ett par högtalare

* Hörlurar är oxå bra att ha

* Ett musikprogram

* Ett litet mixerbord

* Ett par mjukvaru effekter

Sen är det bara att köpa till instrument och mikrofoner, puffskydd, midiboxar och så vidare.

Det finns mycket dyrt där ute... 🙂

Och varför ska man köpa Nuendo när du redan adderat Pro Tools HD till listan? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att man kan vara sugen på effekter och så men känner att ekar illa plånboken ibland men undrar om inte den här tar priset när det gäller prisklass? www.emusic.se/default.asp?flik=1&info=13008. Får nog lugnt fortsätta hålla mig till T-Racks24 🙂

Peanuts!

En Fairchild 670 får du till exempel betala sådär en 250 000:- kr för. Och då är det bara en kompressor. Dessutom är det ett halvt århundrade gamla begagnade prylar... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...