Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan Alla.

Jag sitter o arbeter med en låt och vill verkligen att det i refrängen ska vara ett sound så det låter som 20 pärs sjuger! 🙂

tänkte höra om det finns ngn med några tips. Helst inte bara göra nya sångspår o lägga nya stämmor o kanske pitcha upp o ner 20 gånger. Det kanske finns ett enklare sätt eller någon form av plugg som kan åtsadkomma lite matigare ljud i refrängen..

Tacksam för svar!

MVH / Mathias

Annons
Postat

Anthares kanske har något som fixar det du vill (om du inte vill göra det manuellt). Kolla in deras AVOX toolkit (tror det det heter så), har för mig det ska finnas något där.

MVH

Anders

Postat

Det absolut enklaste - och låter bäst - är att kontakta en kör och spela in det på "riktigt".

Du spar oerhört mkt tid

Postat (redigerat)
Det absolut enklaste - och låter bäst - är att kontakta en kör och spela in det på "riktigt".

Du spar oerhört mkt tid

ABSOLUT!! Inte bara tid, det blir bättre också helt enkelt soundmässigt. Sen vet jag inte vad en kör kan ta för något i betalt för det.

MVH

Anders

EDIT: glömde ju skriva lite. Men jag tolkade trådskaparen som att det var just en plugg han/hon var ute efter och att spela in mer röster inte var ett alternativ. Det som kan vara fördel med antharesr att du får ladda hem fullt fungerande demos, som kan hjälpa just på denna låten tillfälligt och då inte kostar någonting.

Redigerat av Gizmozis
Postat

Näää...Antares är inte bra för kör...Blir så lustigt ljud av deras TOOLKIT...

Skulle nog välja Melodyne i stället..Enkelt och snabbt...

Postat (redigerat)

Jag säger också Melodyne. Man kommer snabbt igång och den är lätt att jobba med.

Redigerat av eterno
Postat (redigerat)

frågan var om det finns något enklare sätt eller en plugg . . . jag menar att trots alla pluggar (och jag gillar pluggar) så den tid man spenderar på att fråga, att installera, klippa klistra kopiera så är det gjort mkt fortare live s a s.

kostnad? beror på; jag har gjort ett jobb med en kyrkokör, jag bjöd på fika, mackor, anektoter från studiovärlden. Samt alla namn skrivs in på SAMI-listan.

Men Melodyne är pluggen för körjobbande . . . :-D

Redigerat av chrisB
Postat

Tack för alla svar 😉

Vet inte om hyra en kör är ett option för mig som rååå fattig student..Är precis så ja har en hyffsad mick och ett MBox2.

Jag provade lite med Antares pluggarna, haft dem sedan förut, jag tänker då på Harmonix i detta fall. Men som en föregående talare nämnde tycker jag ljudet blir knasigt när man använder den.(nu är man ju ingen mästare på att finjustera den men ahh 😉.)

Jag får helt enkelt försöka mig på att ta in ljudspåret i Melodyne o Quanta lite o trixxa.

under tiden ja försöker lirka lite och det är ngn som har lite grymma tips: va inte blyg 🙂

Mvh /Mathias

Postat
frågan var om det finns något enklare sätt eller en plugg . . .

Du har rätt, jag bockar ödmjukast, backar i skam och ber om ursäkt 😉

MVH

Anders

Postat

Gillar du inte dom pluggarna e nog det enklaste och billigaste alternativet som jag tror, att dubba sången och lägga på lite stereodelay med lite olika tider på varje sångspår och panorera ut dom lite olika.

MVH/Blodis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.