Buccen Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Hejsan Alla. Jag sitter o arbeter med en låt och vill verkligen att det i refrängen ska vara ett sound så det låter som 20 pärs sjuger! 🙂 tänkte höra om det finns ngn med några tips. Helst inte bara göra nya sångspår o lägga nya stämmor o kanske pitcha upp o ner 20 gånger. Det kanske finns ett enklare sätt eller någon form av plugg som kan åtsadkomma lite matigare ljud i refrängen.. Tacksam för svar! MVH / Mathias
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Anthares kanske har något som fixar det du vill (om du inte vill göra det manuellt). Kolla in deras AVOX toolkit (tror det det heter så), har för mig det ska finnas något där. MVH Anders
chrisB Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Det absolut enklaste - och låter bäst - är att kontakta en kör och spela in det på "riktigt". Du spar oerhört mkt tid
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 (redigerat) Det absolut enklaste - och låter bäst - är att kontakta en kör och spela in det på "riktigt".Du spar oerhört mkt tid ABSOLUT!! Inte bara tid, det blir bättre också helt enkelt soundmässigt. Sen vet jag inte vad en kör kan ta för något i betalt för det. MVH Anders EDIT: glömde ju skriva lite. Men jag tolkade trådskaparen som att det var just en plugg han/hon var ute efter och att spela in mer röster inte var ett alternativ. Det som kan vara fördel med antharesr att du får ladda hem fullt fungerande demos, som kan hjälpa just på denna låten tillfälligt och då inte kostar någonting. Redigerat 2 mars 2008 av Gizmozis
Twilight_Zound Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Näää...Antares är inte bra för kör...Blir så lustigt ljud av deras TOOLKIT... Skulle nog välja Melodyne i stället..Enkelt och snabbt...
eterno Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 (redigerat) Jag säger också Melodyne. Man kommer snabbt igång och den är lätt att jobba med. Redigerat 2 mars 2008 av eterno
chrisB Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 (redigerat) frågan var om det finns något enklare sätt eller en plugg . . . jag menar att trots alla pluggar (och jag gillar pluggar) så den tid man spenderar på att fråga, att installera, klippa klistra kopiera så är det gjort mkt fortare live s a s. kostnad? beror på; jag har gjort ett jobb med en kyrkokör, jag bjöd på fika, mackor, anektoter från studiovärlden. Samt alla namn skrivs in på SAMI-listan. Men Melodyne är pluggen för körjobbande . . . :-D Redigerat 2 mars 2008 av chrisB
Buccen Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Tack för alla svar 😉 Vet inte om hyra en kör är ett option för mig som rååå fattig student..Är precis så ja har en hyffsad mick och ett MBox2. Jag provade lite med Antares pluggarna, haft dem sedan förut, jag tänker då på Harmonix i detta fall. Men som en föregående talare nämnde tycker jag ljudet blir knasigt när man använder den.(nu är man ju ingen mästare på att finjustera den men ahh 😉.) Jag får helt enkelt försöka mig på att ta in ljudspåret i Melodyne o Quanta lite o trixxa. under tiden ja försöker lirka lite och det är ngn som har lite grymma tips: va inte blyg 🙂 Mvh /Mathias
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 frågan var om det finns något enklare sätt eller en plugg . . . Du har rätt, jag bockar ödmjukast, backar i skam och ber om ursäkt 😉 MVH Anders
Blodis Postat 3 mars 2008 Postat 3 mars 2008 Gillar du inte dom pluggarna e nog det enklaste och billigaste alternativet som jag tror, att dubba sången och lägga på lite stereodelay med lite olika tider på varje sångspår och panorera ut dom lite olika. MVH/Blodis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.