Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget.

Annons
Postat
Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget.

Jag måste bara fråga, kanske är en skum fråga, du är inte min kusin va?

MVH

Anders

Postat

MVH

Anders

joo det är jag

Postat

MVH

Anders

joo det är jag

haha....välkommen hit grabben 😉 Nu kommer du säkert få hjälp av någon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte är hemma i den miljön för fem öre 😛

Postat

MVH

Anders

joo det är jag

haha....välkommen hit grabben 😉 Nu kommer du säkert få hjälp av någon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte är hemma i den miljön för fem öre 😛

joo man får vell hoppas för jag är ju inte speciellt bra på sånt här

Postat

MVH

Anders

joo det är jag

joo man får vell hoppas för jag är ju inte speciellt bra på sånt här

Det är ingen i början, men man lär sig lite successivt. Hoppas någon hjälper dig så du får ordning på det 🙂

Folk kommer nog undra hur dina inställningar i samplitude är, att du har valt firefly som ljudkort osv, rätt ingång på kanalen, att du har satt på fantommatningen.

maart (oregistrerad)
Postat

jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" på spåret man ska spela in på... det är inget sånt du har missat?

Postat
jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" på spåret man ska spela in på... det är inget sånt du har missat?

nää det är inte det ..

Postat

Kom på en sak. Har du valt fireflys ASIO i Samplitude? Vet inte om det har någon betydelse, men alla tankar är ju bra tankar, utom de som är fel 🙂

Postat (redigerat)

jaa jag har hålt på nu ett tag och det som händer nu är att när jag har ASIO så funkar det bara att spela in gitarr och när jag ska spela in mic så måste jag ha den inställd på WDM

Redigerat av Rocko34
Postat (redigerat)

Bumpar denna åt min mycket snälla kusin. Kom igen nu alla ni som sitter med PC-datorer och samplitude och hjälp honom 😄

Redigerat av Gizmozis
Postat

bara så ni vet så kan jag nästan inget om inspelning, ljudkort och sådana saker, började precis så alla tips är bra ..

Postat

Okej,

1: Kika i inställnigana i din sequnser så att ljudkortet är aktiverat där.

2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen.

3: Prova annan drivrutin ifrån kortets hemsida

Postat
jaa jag har hålt på nu ett tag och det som händer nu är att när jag har ASIO så funkar det bara att spela in gitarr och när jag ska spela in mic så måste jag ha den inställd på WDM

då får alltså in ljudet men inte ut det?

Postat

då får alltså in ljudet men inte ut det?

när jag ställer in i kontrollpanel att jag ska ha ljudkortets gitarr uttag så funkar allt som det ska, men när jag byter till mic uttaget så funkar det inte med Phonics ASIO. då måste jag byta till ASIO directx full duplex driver men då kan jag inte höra det jag spelat in på andra spår.

Postat
Okej,

1: Kika i inställnigana i din sequnser så att ljudkortet är aktiverat där.

2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen.

3: Prova annan drivrutin ifrån kortets hemsida

Jag testade detta. och det fungerade, tack för tipset 🙂 nu fungerar allt som det ska

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.