Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

förrstår inte riktigt pitchcontrol i cubase o undrar om nån kan ge en kort beskrivning av hur man gör

Annons
Postat

Vilken version av Cubase gäller det? Förstår du inte vad pitch gör eller är det hur du använder funktionen?

Postat
Vilken version av Cubase gäller det? Förstår du inte vad pitch gör eller är det hur du använder funktionen?

sx3. jo jag vill kunna använda mig av den men den verkar extremt krånglig jämfört med andra program jag använt

Postat
Vad är det som ska pitchas??

Audio eller Midi??

midi

Postat
Vad är det som ska pitchas??

Audio eller Midi??

midi

Hur spelar du in den??

Via midikeyboard eller dottar du in det i fönstret??

både och. de som går för snabbt för fingrarna dottar ja

Postat

Det bästa är att sätta quantize i editorfönstret på myket hörgre

värde ex 1/64 eller så...Sen är det mycke eller till och med

extremt noga hur mycke du höjer och sänker...

Det enklaste dock är att spela in det via keyboard

Postat
Det bästa är att sätta quantize i editorfönstret på myket hörgre

värde ex 1/64 eller så...Sen är det mycke eller till och med

extremt noga hur mycke du höjer och sänker...

Det enklaste dock är att spela in det via keyboard

det är alltså bara extremt svåårt

Postat
sx3. jo jag vill kunna använda mig av den men den verkar extremt krånglig jämfört med andra program jag använt

Varför köper man SX3 då om det finns andra program som är lättare att använda? Låt säga då de 7000:- som SX3 kostade kan man få en hel del utrustning för som göra arbetet till ett nöje istället för en plåga..

Bara en tanke som slog mig.

Postat

Varför köper man SX3 då om det finns andra program som är lättare att använda? Låt säga då de 7000:- som SX3 kostade kan man få en hel del utrustning för som göra arbetet till ett nöje istället för en plåga..

Bara en tanke som slog mig.

aa de va ju synd att ja inte fråga om pitchen va svår att eftermodda innan ja skaffa de 😠

• 1 månad senare...
Postat

Jag har också problem me det här. Har inget hjul på keyboarden.

Jag kom dock på att man kan importera midifiler från guitar pro eller något annat program där man kan göra pitchbends på ett vettigt sätt. Prova det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.