Jah Bengt (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 (redigerat) Kom på att jag kan ju också bidra med en låt här på forumet. Inte en som jag själv har skrivit, dock en som jag har spelat in, det var väl nåt år sedan nu. Vet att den har en hel del tekniska missar, men det blir kul att höra vad ni har att säga. Det här lilla klippet (det är faktiskt inte hela låten) har även blivit konverterat mellan wav och mp3 ett par gånger, om det nu märks... Låten finns här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Now, hit me! Redigerat 14 oktober 2004 av Jah Bengt
Lundin Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 (redigerat) Jaha..what to säga.. i små högtalare låter det finfint. lite småfel här o var i spelet men det låter luftigt om inspelningen.. och speciellt sången gillar jag och den nära känslan...lite proximitet som höjer värmen. Ja..inget mer direkt att tillägga. Jo.. I monitorer överröstar basen sångens lägre mid vid vissa partier och den låter en aning stark stundtals ( typ 1 - 2db ).. Lite näsfrekvens i sången också( typ som om sångerskan står med membranet mellan överläppen och näsan 😱 ) ..Men låten fortsätter att vara sval o skön.. Redigerat 14 oktober 2004 av demoniqus
Egghuvud Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292 Kom igen! Gör det rätt! Annars är det snyggt. Snygg sång lite "essigt" på sina ställen. Deesser kanske? Mycket snyggt gitarrljud. Lite otajt som sagt. Snygga körer. Gillar harpan.
robertus Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Not my cup of tea. Men visst är det snyggt i den genren 😆
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Otajt... jotack! då ska ni höra resten av låten. I slutet händer något väldigt spännande. Det var glapp i trummisens lurar och således försvann klicket på ett ställe. Helt plötsligt har basisten två tempon att spela efter; klicket och trummisen som försöker hänga på bäst han kan. Av någon oförstålig anledning valde vi att inte ta om det. Tänkte att det där var nog inte så farligt, det löser vi i mixen... haha, troligt.
Neko Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 (redigerat) Otajt... jotack! då ska ni höra resten av låten. I slutet händer något väldigt spännande. Det var glapp i trummisens lurar och således försvann klicket på ett ställe. Helt plötsligt har basisten två tempon att spela efter; klicket och trummisen som försöker hänga på bäst han kan. Av någon oförstålig anledning valde vi att inte ta om det. Tänkte att det där var nog inte så farligt, det löser vi i mixen... haha, troligt. 😉 klurigt. Redigerat 14 oktober 2004 av Neko
Mannex Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Äh, Jah i namnet och Perry som avatar då hade man ju väntat sig någe helt annat! 😆🙁🙂
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 det kommer, det kommer. håller inne på godbitarna...
Kill All Autotuner Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Jahdu, "Scratch" Bengt. Falsk marknadsföring kanske...? 🙂 Låten är väl ganska bra...befinner sig lite i ingenmansland kanske ändå lite. Befriande och smickrande ackordföljd men kanske lite ofarlig ...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 jo, somsagt så är det ju inte jag som gjort låten...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.