peppemannen Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Tänkte bara tipsa om denna strålande film. En av de bättre jag sett på länge..! 😛 Någon mer som sett den?
MusicGene Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 yepp, den är bra. Det finns två olika slut på den.
android Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Japp! Riktigt bra! Men måste varna för både texten på baksidan av filmen och trailern. Såg filmen utan att veta nåt alls om den, och överraskningsmomenten är ju det som gör den bra... Tycker överlag att det visas alldeles för mycket i trailers, ibland känns det totalt onödigt att se filmen eftersom det känns som att man redan har fått se i stort hela handlingen... Jaja, det var en liten parantes...
peppemannen Postat 13 oktober 2004 Trådstartare Postat 13 oktober 2004 Japp! Riktigt bra! Men måste varna för både texten på baksidan av filmen och trailern. Såg filmen utan att veta nåt alls om den, och överraskningsmomenten är ju det som gör den bra... Tycker överlag att det visas alldeles för mycket i trailers, ibland känns det totalt onödigt att se filmen eftersom det känns som att man redan har fått se i stort hela handlingen... Jaja, det var en liten parantes... Sant, även jag såg filmen utan att veta vad den handlade om. Det var nog halva tjusningen med den.
Chriskooh Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Stod och höll i den filmen senast jag var i Videobutiken fast valde The Missing i stället, det ångrade jag 😱
Carl_B Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 mycket bra film... inte i klass med donnie darko men bra e den... gillar filmer som påverkar ens humör lr nåt.. orkar inte förklara.. vissa fattar nog... ja skulle vilja rekomendera Oldboy () äh måste rusa te jobbet nu... hare
Neko Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Lysande film måste jag säga. Ang trailers så är Terminator III ett klockrent exempel. De visar avslutningsscenen när jorden bombarderas med kärnvapen i trailern. Skitbra...
android Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 mycket bra film... inte i klass med donnie darko men bra e den... gillar filmer som påverkar ens humör lr nåt.. orkar inte förklara.. vissa fattar nog... Jo, jag fattar. Det finns så mycket skräpfilm (=Hollywoodproduktioner) som inte lämnar ett spår i huvudet efter man sett dem. Och så finns det andra filmer som verkligen kan lysa upp ens dag/liv, eller förmörka en totalt och göra så att man mår askasst (som t.ex. The War Zone eller Irreversable (den enda film jag inte klarat av att se klart)). Det senare kan ju ses som både positivt och negativt... ja skulle vilja rekomendera Oldboy () Aah, verkar intressant. Får kolla om videoaffär'n har den nästa gång det är filmtajm...
Carl_B Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 mycket bra film... inte i klass med donnie darko men bra e den... gillar filmer som påverkar ens humör lr nåt.. orkar inte förklara.. vissa fattar nog... Jo, jag fattar. Det finns så mycket skräpfilm (=Hollywoodproduktioner) som inte lämnar ett spår i huvudet efter man sett dem. Och så finns det andra filmer som verkligen kan lysa upp ens dag/liv, eller förmörka en totalt och göra så att man mår askasst (som t.ex. The War Zone eller Irreversable (den enda film jag inte klarat av att se klart)). Det senare kan ju ses som både positivt och negativt... Irreversible e en av de svåraste filmerna ja sett... Requiem for a Dream ligger rätt högt också...
android Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Irreversible e en av de svåraste filmerna ja sett... Requiem for a Dream ligger rätt högt också... Jo, "Requiem..." är inte heller att leka med, men inte så hemskt hemskt farlig ändå tycker jag. The War Zone som jag skrev om förut är klart värre, kanske inte lika visuellt jobbig utan mer känslomässigt. Det är nog ingen film jag skulle rekommendera någon att se, men den var ändå rätt bra... Apropå "jobbiga" filmer, är det nån som sett "Ett hål i mitt hjärta"? Det har ju varit grymt mycket skriverier om den och hur äcklig den ska va...
Tilly Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Är den så bra? Måste nog se den senare ikväll tror jag... Nån som har sett Cube Filmerna? Dom är riktigt sköna 😉 Requiem For A Dream, helt okej den me 🙂 Det finns en annan film oxå, va fan heter den, Den är oxå lite Speciell..... Handlar om ett gäng som tar droger... Den filmen är bra,, men BAH! kommer inte ihåg namnet på den.. Åter kommer senare med namn 😛
MusicGene Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Visst är cubefilmerna bra, särskilt om man läst lite matte å så... fear and loathing in las vegas som kommer på femman ikväll är en del knarkad åxå. Requiem for a dream gillar jag inte alls.
divstah Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Irreversible är feit.. det ligger en låg ton på runt 20hz eller så, kanske lite högre hum ,med avsikt för att störa sinnea på de som tittar.. förmodligen mer märkbart på bio än hemma (om man inte harbra 5.1, etc dvs).
hackeman Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Nu har jag oxå sett The Butterfly Effect, och kan bara hålla med föregående talare. Ett attans coolt manus.
hammagrella Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Det finns en annan film oxå, va fan heter den, Den är oxå lite Speciell..... Handlar om ett gäng som tar droger... Den filmen är bra,, men BAH! kommer inte ihåg namnet på den.. Åter kommer senare med namn Säkert "Trainspotting"..?
hackeman Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Såg Van Helsing igår. Det sämsta skit jag sett på länge.
peppemannen Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Jag såg "Timeline" idag.. fyfan... ush och en hel del blä.
MusicGene Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 timeline är ju inte sååå farligt dålig. Jag såg The Bourne Supremacy igår och den var snäppet sämre än The Bourne Identity (vad jag minns av den iallafall). Kan rekommenderas som en actionfilm med lite story.
P3t3r Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Såg Van Helsing igår. Det sämsta skit jag sett på länge. Håller med. Snabbspolade sista halvtimmen för att se om slutet skulle bli vettigt. Kommer inte ens ihåg hur det slutade...
Carl_B Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Såg Van Helsing igår. Det sämsta skit jag sett på länge. se inte hellboy då... 😠
Johan Royen Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Vill inte pinka på er parad, men Butterfly Effect-manuset är ju riktigt malätet (alltså fullt av hål, inte gammalt). Ta till exempel (och här är det SPOILER-VARNING) i fängelset när han fejkar stigmata för att imponera på sin cellkamrat. Problemet är att om han läser sina dagböcker för att resa tillbaks i tiden och skaffa ärren skulle han (enligt logiken i resten av filmen) skapat ytterligare en tidslinje där han hade levt hela sitt liv med ärren i händerna. Även om han hamnat i fängelse i den tidslinjen också hade han haft ärren redan när han kom dit. Sedan kan man håva fram de klassiska "det är bara film"-argumenten, men det är såna fel som gör det svårt att "gå in" i filmen och tro på historien som berättas. Anyhoo, då ser jag hellre, Memento, 21 Gram eller Requiem.
MusicGene Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 det tyckte jag inte man störde sig på. Visst fattade man det, men man får änna släppa lite. Hur realistiskt är det att mha dagböcker hoppa på ett parallellt universum?
Johan Royen Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Nja, det handlar ju inte om realism, utan om att hålla sig inom de ramar man satt upp i början av filmen. Nu är kausalteori ett ganska luddigt forskningsfält, men skall man vara petig är hela filmen ett enda stort hål. Lite kortfattat kan man säga att om han gick tillbaka för att fixa till sitt liv skulle han i framtiden inte behöva gå tillbaka för att fixa sitt liv, så han skulle bli tvungen att åka tillbaka och fixa sitt liv osv osv ad infinitum. Jaja, nog om det. Jag har rätt, alla andra har fel Bättre film på samma tema: Donnie Darko
ChrioN Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 cube 3 har redan screenats, men den kommer inte på dvd förräns nästa år 😆 jag är ett stort fan av cubefilmerna. vill se den NU! requim for a dream är riktigt grym, butterfly effect var förra årets bästa film, och frågan är om inte "the forgotten" är detta års bästa. Enligt mig då...
android Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Japp! Donnie Darco var också riktigt riktigt bra. Hellboy tyckte jag var rätt så kul. 😉 Åtminstone jämfört med andra serietidningsfilmer...
kristofer2000 (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 medveten om att jag är lite fter här men va fan, grymt bra film. berörde mig! 5/5 ölstop!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.