Hag Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Vad är att rekommendera? Bor i en enkel lägenhet där mitt rum inte är allt för överdrivet stort. Därav lär jag ju inte behöva så kraftfulla monitorer då jag inte kommer utnyttja dess volym till fullo. Kollade in några på Musikbörsen, där det fanns från alla möjliga priser. Hade tänkt lägga max 2 000:- Tack för hjälpen.
android Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Oj, jag har inte direkt nån koll på priser på passiva monitorer... Och det här med monitorer är ju extremt subjektivt, så det enda råd man egentligen kan ge är att ta med sig ett par CDs man känner väl och åka iväg och lyssna och lyssna.... Men jag kan iallafall försöka rekommendera några märken jag tycker att du ska kika på: KRK, Yorkville, Tannoy och Phonic. Alesis, Behringer, Event, Samson, m.fl. gör också passiva monitorer, jag skulle klassa dom som snäppet sämre (ok, kanske inte Event, de tyckte jag helt enkelt lät dåligt 🙂 ). Sen är ju frågan vad du får för 2000kr...? Kanske vore värt det att lägga ut lite till för att få nåt bättre, t.ex. ser jag att riktpriset för Tannoy Reveal (som är bra!)ligger på 3500:-...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.