Alex-n Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 (redigerat) Hallåj på er! Jag sitter och håller på lite i Reason, spelar för tillfället med ett pianoljud som heter MMills Front (s), och jag undrar hur jag lägger till en chorus-effekt på det? Skulle passa perfekt till det jag gör nu 😉 Visst så finns det en "Breath"-effekt som ger liiiite liknande effekt, den finns direkt där när man har valt ljudet men jag är ute efter en mycket mer starkare effekt om ni fattar. Tacksam för seriösa svare! /Alex Redigerat 1 mars 2008 av Alex-n Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Kan inte Reason, men jag antar att det bara är att lägga en chorus-effekt på spårets insert-kanal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex-n Postat 1 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2008 Kan inte Reason, men jag antar att det bara är att lägga en chorus-effekt på spårets insert-kanal? Sen har vi ju det där att jag är väldigt dålig på Reason, det jag kan göra är att göra en ny combinator, ändra ljud och spara helt enkelt. Visst kan jag ju klippa och sådant ruskigt lätta basicsaker, men när det gäller andra grejer är jag TOTALT lost. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 (redigerat) Högerklicka på din NN-XT eller vad det är förnågon du använder och välj Create -> CF-101 Chorus/flanger Redigerat 1 mars 2008 av TwistMe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex-n Postat 1 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2008 (redigerat) Högerklicka på din NN-XT eller vad det är förnågon du använder och välj Create -> CF-101 Chorus/flanger Har gjort det, får upp en ny röd ruta men oavsett vilka inställningar jag väljer så hörs ingen skillnad. ;o Nej sorry, nu så fungerar det! Tack så otroligt mycket! 😄 Redigerat 1 mars 2008 av Alex-n Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Högerklicka på din NN-XT eller vad det är förnågon du använder och välj Create -> CF-101 Chorus/flanger Har gjort det, får upp en ny röd ruta men oavsett vilka inställningar jag väljer så hörs ingen skillnad. ;o Nej sorry, nu så fungerar det! Tack så otroligt mycket! 😄 Haha okej lugnt! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pianoman Postat 18 mars 2008 Dela Postat 18 mars 2008 du ska skapa en device under pianodevicen som heter CF-101 så får du chorus/flanger bara på pianot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 Ett knep som jag inte kunde (och därmed inte kunde lägga effekter på något, på ett vettigt sätt) var att man kan vända på racket med "TAB" (eller "Hit å dit knappen" som min datorkunskapslärare sa en gång). Du får då fram baksidan av ditt "Rack", bara att koppla! Enkelt att förstå! =) //Sebbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 22 mars 2008 Dela Postat 22 mars 2008 Ett knep som jag inte kunde (och därmed inte kunde lägga effekter på något, på ett vettigt sätt) var att man kan vända på racket med "TAB" (eller "Hit å dit knappen" som min datorkunskapslärare sa en gång). Du får då fram baksidan av ditt "Rack", bara att koppla! Enkelt att förstå! =) //Sebbe Fast det kopplas ju automatiskt så om man inte vill ha någon mysko koppling så behöver man inte dra kablarna själv. Och om man vill göra det så är mitt tips att hålla inne shift samtidigt så att effekten inte kopplas automatiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 24 mars 2008 Dela Postat 24 mars 2008 man kan vända på racket med "TAB" 😄Det låter som att du missat det fantastiska med Reason. Att dra kablar är hörnstenen i Reasons suveränitet! Tab-tangenten är Reasonanvändarens bästa vän. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.