Jump to content
Annons

Rackhållare att sätta under skrivbord?

schopin

Recommended Posts

Hallå!

Finns det ett enkelt "rackhållare" att få tag på som man kan skruva fast i undersidan på skrivbordet, med plats för ett rack?

Jag tänker mig en simpel hållare som man kan skruva upp i skrivbordets undersida och föra in ett rack i.

Det är ett Fireface 800 jag tänker få in, men det är väl några standardmått på såna rack. Såklart öppet på baksidan och tillräckligt med luft över och det måste vara smidigt att bara dra ut racket för att ta det med sig också.

Jag har ingen aning om något sådant existerar, men det är vad jag är på jakt efter 😉

Kanske går att göra ett eget annars.

Dela på andra sajter

Annons
kolla i tråden "19tum hur brett är det egentligen" byt ut tum mot ett citationstecken " istället..

eller så går du in på vendolin eller blocket och köper ett rackcase typ såhär

http://www.sweetwater.com/store/detail/GR4L

kostar runt tusingen!

Tack för svaret, men inte riktigt vad jag söker. Skulle vilja ha två skenor med "en vägg, golv och tak" där taket skruvas upp i skrivbordets undersida och skenorna placeras på ett sådant avstånd att racket kan föras in och vila mot skenornas golv. Ska gå in i en järnaffär och kolla om det kan finnas något liknande..

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Eller så köper du aluminiumskenor hos clabbe och sågar till dem som du vill ha det och bygger själv. Bör gå rätt snabbt och inte kosta så mycket, och då har du lite över ifall du skulle vilja bygga lite extra för framtiden. 🙂

MVH

Anders

EDIT: HÄR är rackskenan

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Eller så köper du aluminiumskenor hos clabbe och sågar till dem som du vill ha det och bygger själv. Bör gå rätt snabbt och inte kosta så mycket, och då har du lite över ifall du skulle vilja bygga lite extra för framtiden. 🙂

MVH

Anders

Jag antar att det är de här skenorna ni menar? De går inte att använda på det viset som jag beskriver. Om jag inte tänker helt snurrigt.

Dela på andra sajter

MVH

Anders

Jag antar att det är de här skenorna ni menar? De går inte att använda på det viset som jag beskriver. Om jag inte tänker helt snurrigt.

Ja, men jag förstår inte varför de inte skulle gå att använda. Köp två stycken (tror man måste det för att hålen skall passa). Sätt ditt ditt ljudkort och markera vart du kan såga. Såga av där. Bygg en liten träram till det som du fäster skenorna i. Skruva fast träramen under ditt skrivbord. Eller har jag missuppfattat ditt syfte?

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Bry dig inte om skissen nu, bara för att förtydliga vad jag menar. OBS! ritade jättesnabbt så det är lite snett och så. Men denna konstruktion borde väll fungera för dig? eller?

rackmontering.jpg

LÄNK till bilden om den inte fungerar

Dela på andra sajter

Ska du bara ha ett enda rack uppe så är det bara att köpa två sånna här, 2.99kr st. 🙂

http://www.byggmax.se/is-bin/INTERSHOP.enf...umpTo=OfferList

Förstår din tanke där saverman, men hur fäster man dom hade du tänkt om man inte skulle ha sidor att fästa dem i. Om du fäster dem under bordet så blir ju ena vinkeln rakt ner, eller är det jag som tänker helt galet nu?

//Anders

Dela på andra sajter

Det är precis sådana som saverman länkar till som jag köpte idag. 4 st. jag kommer att fästa två såna i varandra så att det blir som jag tänker mig med ett "liggande U". Jag vill alltså inte skruva fast racket, jag vill bara ha det vilandes, eftersom jag kommer att ta med det hemifrån en del.

Jag ska testa det hela i morrn. Eventuellt så måste jag köpa ett eller två par vinklar till så att det blir ännu bättre stöd. Återkommer med resultat.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.