Baltazar Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Vet inte om det är det bästa forumet men jag börjar att klaga ändå! Jag håller på att få ett hjärnfel, har blivit trackaserad av radion alla spelar skiten!! Jag lovar att om man skulle lyssna på den under en timme så skulle ens intelligens åka ner till en 2 årings nivå, varför har folk så dålig musik smak? 🙂 Nu har jag fått ta bort mina aggritioner (så stavas det inte!!) tack för mig
Reason Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Precis så här enerverande skall det vara för att sticka ut. Mkt Tom Tom Club över detta Ett strålande album, Annie
TonyHEX Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Vänta bara tills du får grannar som sjunger karaoke till "Haiducii - Dragostea din tei" minst 3ggr i veckan. 🙂
Reason Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 =,13 October 2004, 20:51] Vänta bara tills du får grannar som sjunger karaoke till "Haiducii - Dragostea din tei" minst 3ggr i veckan. 😛 Detta är betydligt sämre 🙂
Lundin Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Tror ni att - Annie - har skrivit o komponerat låten själv? ..eller fattar vad hon står o sjunger 🙂 ..verkar vara motorväg från öra till öra där...
dbd Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Milo-remixen på Chewing Gum är faktiskt riktigt bra.
Reason Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Milo-remixen på Chewing Gum är faktiskt riktigt bra. ja
Baltazar Postat 14 oktober 2004 Trådstartare Postat 14 oktober 2004 Milo-remixen på Chewing Gum är faktiskt riktigt bra. Hur många hjärnceller bränner den? 😱
dreampod (oregistrerad) Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Hur många hjärnceller bränner den? 😛 ..men typ, alltså. vad är meningen med att "klaga" på en låt och sedan nästan dumförklara folk som diggar den? ¿WHAT IS THE POINT?
dbd Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Milo-remixen på Chewing Gum är faktiskt riktigt bra. Hur många hjärnceller bränner den? 😉 Vad fattar du?
Henrik Andersson Vogel Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Jag tycker att Chewinggum är jättebra. Seriöst. Först trodde jag att det vara några ultracoola designertyper på Manhattan jag hörde, tills min kompis sa att det är en norsk tjej och att videon handlar om att hon har en snygg rumpa. Jaha. Hälsningar /Henrik
Mekker Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Annie har grymt ass. + att både milomixen och headmanmixen är bra. Richard X som har producerat är helt ok han med, fast denna (chewing gum) är väll inte nått att hänga i julgranen
mattias Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Är inte så supeförtjust i Chewing Gum heller, men resten av låtarna från albumet "Anniemal" är ganska härliga.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Tvärtom, måste jag säga. Låten är det bästa jag har hört på radio på väldigt länge. Den har något speciellt, visst har den?
Mattias M (oregistrerad) Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Jo syntljuden är säkert fina, men används de så här så håller jag med om att de blir irriterande. Vissa låtar har en tendens att leta sig rakt in i det undermedvetna och föra med sig dessa känslor in i det medvetna jaget. 😆 Jag antar att det kanske kan vara detta som gör att låtar tilltalar vissa men hatas av andra. Musik rör liksom till det i balansen mellan nivåerna i psyket... Refslingan vandrar ju cirkulärt upp och ned och spela upp det snabbare så blir det en larmsignal 😉 Men alla reagerar ju inte som jag på just denna låt 😆
Stinkey (oregistrerad) Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Bubbelgum är ju en egen genre med rötterna hos Spector och flera andra tidiga sextitalare/sena femtitalare. Klämmigt. 😆
pappabalkan (oregistrerad) Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Åk till Norge, lyssna på P3 8-10h om dagen på jobbet och titta på NRK2 när du kommer hem så kommer du att vilja döda den äckliga Bergen-slynan. "My heartbeat" är dock ett trevligt popmonster.
Hwagang Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 hey lads... -Jag är personligen inte så förtjust i just den låten, men Annie är faktiskt rätt smart... -Hon är en DJ som spelar internationellt. -Det finns fans för henne här hemma också ... gubben (musiklärare) tycker att Chewing Gum är en blivande pop-klassiker... (simplicity makes perfect) ...eller nåt sånt ... -apropå hur less man blir på låtar så beror ju inte det alltid på själva låtarna.... -Varför i hela friden ska dom( ni vet vilka jag menar) spela sönder nya låtar så inni vassen? -Finns det några intelligenta åsikter om detta? mvh/Hwagang
pappabalkan (oregistrerad) Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Jag stör mig bara på att hon gör sånt skräp när hon uppenbarligen kan göra mycket bättre. Som hit är den gjuten, kommer aldrig glömma den förbannade refrängen.
Stinkey (oregistrerad) Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Var glad att det inte är en av dina favoritlåtar som misshandlas så av radion.!! Den bästa låt kan ju få en att bli spyfärdig om man tvingas höra den var trettionde minut. 😠
Hwagang Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 (redigerat) Var glad att det inte är en av dina favoritlåtar som misshandlas så av radion.!! Den bästa låt kan ju få en att bli spyfärdig om man tvingas höra den var trettionde minut. 😠 ...har varit med om de`också : jag gillade "underneath you clothes " långt innan svensk reklamradio satte klorna i den... sedan blev det allt svårare att digga den...surt... -Ett tips från min dotter: Om ni får en låt i huvvet som inte ska vara där (hon gnolade "Hon kommer med solsken till mej" i ett par månader...och gillar egentligen skate-punk...🤪 Ta och lär er HELA texten och sjung den från början till slut...så kanske de onda andarna drivs ut...plågsamt, men kan funka...att bara ha delar av en envis refräng innanför pannbenet är döden... mvh/Hwagang Redigerat 8 november 2004 av Hwagang
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.