Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har Logic Studio och ett FireFace 800. Hur gör jag om jag enbart vill höra Logics metronom alt. en kanal med Klopfgeist i hörlurar, inget annat?

Jag gjorde ett spår med Klopfgeist och satte på annan utkanal än monitorerna och då fick jag klick bara i lurar, men jag vill ju enbart höra klicket. Det som går till monitorerna hörs fortfarande i lurarna.

Hur lösa smidigast? Tack!

Annons
Postat

Vet inte om jag är ute å cyklar men man borde väl kunna "muta" alla kanaler alternativt "Solo" på en kanal som inte låter? 😉

Postat
Vet inte om jag är ute å cyklar men man borde väl kunna "muta" alla kanaler alternativt "Solo" på en kanal som inte låter? 😉

Nej, du är inte ute och cyklar, men jag vill ju ha "musiken" ut i monitorerna, men bara klick i lurarna..

Postat (redigerat)
"musiken" ut i monitorerna, men bara klick i lurarna..

Då får du koppla högtalarna till tex Output 1-2 och hörlurarna till Output 3-4 förutsatt att du har fyra ut på ditt ljudkort.

Men Fireface har väl åtta ut tror jag.

Redigerat av Piccazzo
Postat
"musiken" ut i monitorerna, men bara klick i lurarna..

Då får du koppla högtalarna till tex Output 1-2 och hörlurarna till Output 3-4 förutsatt att du har fyra ut på ditt ljudkort.

Men Fireface har väl åtta ut tror jag.

Ja, det blir väl så. Får antingen köra en Y-adapter eller ha lurarna i en utkanal då, samt styra ljudnivån från mjukvaran.

Men jag nöjer mig med det. Tack!

Postat

Du borde väl kunna ställa in att hörlursuttaget ska ta sin signal från Output 3-4 i ljudkortets mixermjukvara?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.