Björn Olsberg Postat 29 februari 2008 Postat 29 februari 2008 Här nedanför låter vi tipset från Studio 3-08 leva vidare och diskuteras!
aolsson Postat 18 mars 2008 Postat 18 mars 2008 (redigerat) Här nedanför låter vi tipset från Studio 3-08 leva vidare och diskuteras! Så är det dags för månadens Pro Tools tips.. Denna gång har jag kombinerat ett flertal arbetsflöden för att ”compa” sång. Kort sagt, det är inte helt enkelt att få ner allt på 14 bilder med lite text, så använd gärna denna tråd om ni stöter på frågor längs vägen.. ps. det ingår en Sessionsfil till detta tips som kommer att laddas upp inom kort. [EDIT/tillägg] Sitter och skriver på kommande tips och slängde precis ett öga på tråden för föregående tips och ser att ingen har kommenterat det... än så länge. Var det för enkelt. Tipset innefattade som jag skrev tidigare ett flertal olika funktioner, snabbkommandon och flöden som i detta fallet fokuserades på just vocal comping. Men min rekommendation är att, även om ni inte ”compar” sång slänger ett öga på det då det finns en del saker som kan användas i andra sammanhang. Och som sagt, är det något som skrivits lite ”luddigt” och är svårt att greppa så hojta till i denna tråden.. Redigerat 18 april 2008 av aolsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.