magnusson (oregistrerad) Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 Hej, Har införskaffat ett yamaha GO46 nyligen och börjat pilla lite i Sonar producer. När jag pratar i mikrofonen får ljudet rakt vidare till hörlurarna. Fint. Kan spela in också och får upp ett fint spår. Men jag kan inte höra mitt metronom, och inte heller höra ljudet i hörlurarna efter inspelning. Jag läste igenom programinstruktionerna och där står det, inte helt ologiskt, att jag ska kryssa i för ljudkortets output . (kommer inte ihåg exakt vad det stod. Men jag har kryssat i alla boxarna för out-port.. och testat alla som out på min master. Hör likt förbaskat inget. Sätter hörlurarna i "Phones" . . Suttit med Trial and error nu sen kl 17.. börjar bli trött. Vore snällt om någon kan komma med något tips! //Magnusson
drloop (oregistrerad) Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 Lurarna sitter på GO46an? Och du får vågformer i Sonar när du spelar in?
magnusson (oregistrerad) Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 (redigerat) Ja lurarna sitter in i GO46ans Phone-port .. Jag ser ett fina vågformer i Sonar, så det finns ljud inspelat. EDIT: Kan lägga till information om valbara portar på Out: ASIO GO4x Multichannel 1 GO46 ASIO GO4x Multichannel 1 GO46 ASIO GO4x SPDIF/AC3 left GO46 Redigerat 28 februari 2008 av magnusson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.