Jump to content
Annons

Får inte ut ljudet

Recommended Posts

magnusson (oregistrerad)
Postat

Hej, Har införskaffat ett yamaha GO46 nyligen och börjat pilla lite i Sonar producer. När jag pratar i mikrofonen får ljudet rakt vidare till hörlurarna. Fint. Kan spela in också och får upp ett fint spår. Men jag kan inte höra mitt metronom, och inte heller höra ljudet i hörlurarna efter inspelning.

Jag läste igenom programinstruktionerna och där står det, inte helt ologiskt, att jag ska kryssa i för ljudkortets output . (kommer inte ihåg exakt vad det stod. Men jag har kryssat i alla boxarna för out-port.. och testat alla som out på min master. Hör likt förbaskat inget. Sätter hörlurarna i "Phones" . .

Suttit med Trial and error nu sen kl 17.. börjar bli trött. Vore snällt om någon kan komma med något tips!

//Magnusson

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Lurarna sitter på GO46an?

Och du får vågformer i Sonar när du spelar in?

magnusson (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ja lurarna sitter in i GO46ans Phone-port .. Jag ser ett fina vågformer i Sonar, så det finns ljud inspelat.

EDIT: Kan lägga till information om valbara portar på Out:

ASIO GO4x Multichannel 1 GO46

ASIO GO4x Multichannel 1 GO46

ASIO GO4x SPDIF/AC3 left GO46

Redigerat av magnusson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.