Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Hej!

Är på gång att köpa nytt PCI-ljudkort och vill testa ngt annat än M-Audio Audiophile 2496.

Vad rekomenderas?

/C

du får specificera dig lite om man ska kunna ge dig råd, t.e.x hur många kanaler ska det ha, många mickingångar, adat, osv?

Postat

Skulle också behöva råd om detta. Jag beställde nyss en ny dator men inkluderade inget ljudkort för jag är helt förvirrad. Folk säger att man ska köpa externt ljudkort

(Jag vill koppla in 1 mic igång, 1 gitarr)

Om detta inte är korrekt så är jag tacksam om någon kan rätta till mig snarast så jag kan beställa ett internet ljudkort så fort som möjligt. Gärna tips på vilket, pengar är inget problem.

Externa ljudkorts tips tas även emot 🥰

Postat
Hej!

Är på gång att köpa nytt PCI-ljudkort och vill testa ngt annat än M-Audio Audiophile 2496.

Vad rekomenderas?

/C

du får specificera dig lite om man ska kunna ge dig råd, t.e.x hur många kanaler ska det ha, många mickingångar, adat, osv?

Hej!

Jag nöjer mig med 2in/2ut inkl midi-interface, 1 XLR/TRS(tele) vore trevligt.

Har även kört Maudio LT1010 förut men det är onödigt stort för mig. Såg ngt Lexicon-kort som hade ett bra mjukvarupkt inkluderat, vad tros om detta?

/C

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.