Jump to content
Annons

Hämnas personer som utsätts för fysiskt och/eller psykiskt våld?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja om alla likso skulle ge igen h ela tiden så skulle de ju inte vara fred nånstans 😛

Äh vafan, fred är ändå överskattat. 😉

*slap*

Du vågar aldrig ge igen! 😛

Nej, för jag gillar det. 😉

Hit me, bitch!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om alla likso skulle ge igen h ela tiden så skulle de ju inte vara fred nånstans 😛

Äh vafan, fred är ändå överskattat. 😛

*slap*

Du vågar aldrig ge igen! 😛

Nej, för jag gillar det. 😎

Hit me, bitch!

Okej

spanking.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ja det är rätt och om ingen nånsin skulle ge sig på nån för att mobba eller begå nåt annat vidrigt övergrepp så skulle människan aldrig nånsin ens ha uppfunnit begreppet hämnd. Man kan ju se det på det sättet också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man lyckas få mobbarna/mobbaren åtalad och dömd så tycker jag att de skulle kännas som en viss typ av hämnd. Det blir som en upprättelse och erkännande. Ev. skadestånd är bara en bonus.

Spela in förövarna, spara samtal, sms, sätt dit dom. Lätt att säga när man inte själv är utsatt, men det känns som en säkrare hämnd än att fysiskt ge sig på någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag/vi mobbade en kille i våran klass när vi var 12, han fick flytta till en annan kommun tillslut. I dag bor jag nästan granne med honom, vi pratade lite på bussen en gång, han var trevlig mot mig. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst lite mer/gjort en sökning här på forumet när det gäller i bästa kamratanda och stärkande kommentarer som herr Demonprocenten (=-100%) och hans sidekick Nattvandraren (förmodligen en trött jävel) (hoppas det inte finns fler såna här, alltså inte trötta jävlar då för det får man vara 😏 ) har bistått med. Och jag kan inte komma till någon annan slutsats än att det vore väl bäst för deras eget välbefinnande, för det måste ju rimligtvis kosta på att hela tiden reta sig på folk i den där omfattníngen om dom vänligast anvisades möjligheten att söka sig till ett annat forum att vara till besvär på. Att två så till synes trätsugna individer kan få utrymme att överhuvudtaget yttra sig i vad det än vara månde gränsar minst sagt till det ovanliga. Jag tror vi ganska lugnt kan inse att vi i så fall skådar den yttersta baksidan av demokrati och yttrandefrihet. Skärpning ledningen nu får det väl vara nog ändå det måste ju rimligtvis finnas andra forum, måste dom absolut vara här dom trivs ju tydligen inte här bland oss idioter? Det verkar inte som att nån annan vågar säga ifrån så då gör jag det för jag är inte beroende av det här på något sätt.

Aettan

Som jag brukar säga - du ska inte be ledningen skärpa sig för vi har ingen chans att läsa allt som postas på detta forum varje dag. Eller hinna läsa ikap om vi till äventyrs inte jobbar en helgdag. Du ska anmäla de inlägg du anser går emot Forumreglerna. Det är förstå då vi/jag har möjlighet att agera.

Anledningen till att man ska anmäla istället för att klaga tillbaka är att vi ska undvika sandlådenivån. Du är själv farligt nära förtal.

Anmäl, anmäl.

Anmäl.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det var ord och inga visor som jag inte på något sätt kan koppla till det jag säger i det här inlägget, jag anser att det var motiverat och inget förtal och det kan knappast komma som någon nyhet att folk tar illa vid sig vid påhopp. En del har en mer raffinerad teknik än jag har lust att sätta mig in i och är ganska bra på att tvåla till andra och ändå fixa att inte gå över gränsen. Det gör det ju inte snyggare dessvärre.

Men upplever man att jag är ett störande moment på något sätt så har jag full förståelse för att man helst ser att jag inte är medlem här. Jag kan bara uppmana dig till att avsluta mitt medlemsskap i så fall och det är helt ok för mig. Jag fick mig en tankeställare speciellt i den andra tråden där folk gick hårt åt mannen som ville tipsa om sitt nya forum om det här verkligen var rätt forum för mig.

Vid närmare eftertanke så inser jag att vi alla vinner på att du avslutar mitt medlemskap för jag kan ha lite svårt att inte säga vad jag tycker när jag upplever att folk bär sig åt. Mitt språk i sådana situationer tar sig nog uttryck på så sätt att det speglar det som jag skriver om och det kommer nog inte att uppskattas i framtiden heller om jag har förstått det hela rätt.

Ha det bra och en trevlig vår på alla som läser detta, jag tänker ha en i alla fall och nu drar jag som sagt vidare i cyberrymden till mina vanliga lite mer hemtama jazzmarker. Jag skulle alltså uppskatta om du avslutar mitt medlemskap.

Aettan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara påpeka att även jag har svårt att hålla tyst om någon kränker mig. Visst, man kan anmäla via forumsfunktionen, men jag ger hellre tillbaka än att anmäla och så händer ingenting. Då tar jag gärna risken med att bli avstängd (tyvärr får jag väl säga). Jag skulle personligen känna mig än mer kränkt och liten om jag själv inte sa ifrån. Det är viktigt för självkänslan att man kan klara sig själv och inte låter någon trampa på en. I alla fall för min del och jag kan bara tala för mig själv. Det tror jag man måste ha i åtanke som administratör och moderator, och räkna med, för vi är bara människor. Vi tänker inte rationellt alltid när vi är förbannade och sårade för om vi gjorde det skulle vi vara robotar utan känslor och om så i sin tur vore fallet skulle vi aldrig reagera över något, då skulle heller inte anmälningsfunktionen behövs 🙂 . Det gäller nog som moderator att hänga med i svängarna så gott det går och sätta ner foten tidigare än senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver nog inte sägas, men jag jag lägger ner enormt mycket tid på att moderera och administrera detta forum.

Om några börjar trampa på varandra så är det inte bara de som blir lidande, utan alla andra som "tvingas" se på vad som händer när en tråd förlorar sin relevans. Det ger känslan av att forumet i sig inte är en trevlig plats att hålla till på och alla, jag menar alla, blir förlorare.

Därför ska man hålla interna diskussioner via PM, samt anmäla när något går över gränsen i forumtrådar. Det är den enkla regeln som har funnits sedan forumet startade och som har visat sig vid flera tillfällen också är den enda framkomliga vägen.

För det är en omöjlighet för mig eller andra eventuella moderatorer att hänga med i alla hörn av alla trådar varje dag. Det faller på sin egen orimlighet i mängden inlägg varje dag.

Jag vill verkligen inte hänga ut någon, men jag är ganska trött på att behöva upprepa detta enda mantra: Använd knappen Anmäl så undviker vi så mycket onödigt tjafs.

Studio forum är inte ett Lunarstorm där man får säga vad man vill utan att tänka på konsekvenser, eller strunta i forumreglerna. Studio forum ska vara en trevlig plats att komma till för kunskapsutbyte. Det är och ska vara en kunskapsbank. Inte en plats för personangrepp. Då lämnar jag hellre sajten till dess öde, för det är inget jag ställer upp på - tro mig.

Anarkisten1: Jag vill inte gå till attack mot dig, och måhända var jag ovanligt rak i min kommunikation - men min poäng var att använda knappen Anmäl för att undvika de situationer som har upkommit i just denna tråd. Du är självfallet varmt välkommen att vara på Studio forum, missuppfatta inte det. Mvh,

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Olsberg, jag förstår verkligen vad du säger och jag har all respekt för dig och detta forum. Det enda du kan begära av oss som tar del av denna gratistjänst är att vi sköter oss och följer reglerna. Men jag säger också att vi trots allt är människor och alla reagerar olika i situationer där man känner sig kränkt och trampad på tårna. Och det är inte alltid man handlar rationellt. För mig är min första instinkt att ge tillbaka. Det är helt enkelt så jag fungerar. Det får mig att må bättre och höjer faktiskt min självkänsla eftersom jag kan stå på mig och slå tillbaka. För min del skulle förnedringen vara total om jag inte gav tillbaka eller "förövaren" inte fick ett kännbart straff. Men jag är medveten om att det förmodligen är en mekanism triggad av osäkerhet. Jag hade begått vendetta till vilket pris som helst, även avstängning (återigen, tyvärr för min del får jag lov att säga). Så om du sparkar ut mig nästa gång jag känt mig kränkt och gett tillbaka, då kommer jag (när rationaliteten återkommer) ha all förståelse för detta. Det enda som skulle hjälpa tror jag är att den som gått över gränsen får ett kännbart straff. Annars upplevs allt som hopplöst och om någon kan kränka en utan straff så varför inte lika gärna ge tillbaka. Det blir en ond cirkel. Jag vet inte vad jag vill få sagt av detta, men jag vill säga det.

Men jag hör dig Olsberg...knappen anmäl...ska klicka på den tills det resulterar i en DDos. 🙂

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag hör dig Olsberg...knappen anmäl...ska klicka på den tills det resulterar i en DDos. ☺️

:rolleyes:

Och ja, jag förstår självklart att man inte är mer än en människa. 🙂

Min förhoppning är att man associera delen "ge igen" med en knapptryckning på antingen Anmäl eller PM (där man fortsätter diskussionen internt). Och jag är uppriktigt tacksam för att du försöker förstå! Mvh,

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...