Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allesammans,

Jag har köpt en midi keyboard, en JJLabs Midi Jr.

Till problemet...

Jag kopplar in min keyboard via USB:n och då poppar det upp en ruta som säger "en ny maskinvara har hittats" och sedan "Maskinvaran är nu installerad och kan användas". Men när jag startar FL och går in i Midi Settings så e min Input-lista tom? förstår inte vad som e felet? Vet ngn hur man löser detta?

Nåt man måste ställa om i själva FL innan för att man ska kunna använda Midikeyboarden förutom i

midi settings?

Väldigt tacksam för svar!

Annons
Postat

När jag köpte mitt midi-klav (M-audio keystation) behövde jag inte göra någonting direkt. Inga drivisar heller. Under midi settings har jag (generic controller) och "Auto accept controller" iklickat. Och så måste jag sätta igång klaviaturet innan jag startar upp FL. Mer än så vet jag inte. Testat att installera drivisar om det följde med några? Min inputlista är också "tom", så det står "none" i den rullisten, men funkar ändå för mig. Lycka till 😛

Postat
Min inputlista är också "tom", så det står "none" i den rullisten, men funkar ändå för mig. Lycka till 🙂

Oops, fel av mig. På "Remote control input" har jag "USB-ljudenhet", inte "none" 😛

Postat
Snälla hjälp mig!

Oj , det har gått 40 minuter och ingen vill hjälpa...Vilket j***a s**t forum eller hur ..

Äsch, han bad ju bara om hjälp helt artigt. Om jag hade införskaffat ett nytt midiklaviatur skulle jag också vara ivrig att få sätta igång 😛

Postat

Själv så fick jag leta efter nya drivisar det första jag gjorde eftersom de som följde med inte fick det att funka...

Postat

Prova midi klaviaturet först i ett annat program innan du utesluter att det är inställningar i fl studio.

Funkar det i annat program så vet du att någon inställning i fl bör göras.

Postat

40 minuter.. Hmm.. Gå och dränk dig! Betänk att dom som svarar inte tjänare 1 enda öra på att besvara dig.. Medans jag vet att du inte tar mindre än 150:-/ timme att hjälpa andra.. j***la forum får du behålla för dig själv.. 😉

Snälla hjälp mig!

Oj , det har gått 40 minuter och ingen vill hjälpa...Vilket j***a s**t forum eller hur ..

Postat
40 minuter.. Hmm.. Gå och dränk dig! Betänk att dom som svarar inte tjänare 1 enda öra på att besvara dig.. Medans jag vet att du inte tar mindre än 150:-/ timme att hjälpa andra.. j***la forum får du behålla för dig själv.. 😉
Snälla hjälp mig!

Nu var det ju inte tådskaparen som klagade på forumet utan Piccazzo.

Trivs inte Piccazzo här så är det ju bara för honom att hitta något annat forum istället för att klaga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.