Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Har precis köpt mig ett par KRK Rookit-6or, och helt plötsligt hör man ljud man inte har hört förut. Mitt problem är följande:

Jag har skapat en tom-trumma med hjälp av Operator, och ljudet låter väldigt rent och tydligt och allt är frid och fröjd. MEN: Jag vill lägga en reverb på den. Jag har suttit och försökt få Ableton's Reverb att låta bra i timmar. Jag har försökt bli av med oönskade bi-ljud som uppstår och det verkar bara som att den Reverb som ingår i Ableton är otillräcklig.

Min fråga är då följande: Har ni något tips på en bra VST-Reverb-plugg som funkar bra till elektronisk musik?

Annons
Postat

Tycker nog att man kan komma långt med Lives egna reverb antagligen kan man göra professionella produktioner med dom också bara man vet hur man ska skruva i dom.

Men du kan ju även prova detta som är gratis http://www.kjaerhusaudio.com/classic-reverb.php Vet inte om jag tycker att det är så mycket bättre men det är inte dåligt.

Annars är det ju till att köpa pluggar. Tycker att Princeton 2016 som bygger på Eventide 2016 är mycket bra. Oxford Reverbet är bra. Och det finns någon klassisk TC reverbplug eller om det var IK som jag vill minnas lät väldigt bra. Ett annat alternativ är förstås konvultions reverb som Altiverb eller SIR som är gratis.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.