Marwin Postat 26 februari 2008 Dela Postat 26 februari 2008 Hej! Som rubriken antyder vill jag inför ett stundande gitarrbygge veta längden på kroppen på en les paul gitarr. Någon som vet? mvh Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 (redigerat) My guitar is a copy from the late 70's: Body:Top to bottom 17 1/4 Widest point on bottom 12 7/8 Narrowest point 7 3/8 Widest point on top 9 1/4 från http://new.woxy.com/boards/archive/index.php/t-19158.html skrev "les paul dimensions" i googles sökmotor.. måtten är alltså i tum, så multiplicera med 2,54 så får du i centimeter! Redigerat 27 februari 2008 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 27 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2008 Tack för infon 😛 Dags o bygga 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Novembernatt Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! 😛 :musik längden på kroppen på en les paul gitarr. läser du aldrig första inlägget?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! 😛 :musik les paul är inte konsekvent limmad hals! det vanligaste är dock att den är limmad. men långt ifrån alla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 27 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2008 för er som undrar hade min tänkt att vara skruvad, för enkelhetens skull. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 för er som undrar hade min tänkt att vara skruvad, för enkelhetens skull. 😄 om du vill kan jag skicka dig en ritning på posten i a2 format.. har nog en liggandes. brukar alltid rita av plankorna jag har här för renovering Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 28 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 28 februari 2008 Tack, men jag tror jag har allt jag behöver så det är inte nödvändigt 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Tack, men jag tror jag har allt jag behöver så det är inte nödvändigt 🥰 ok lycka till o kasta upp mkt bilder på den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! 🥰 :musik längden på kroppen på en les paul gitarr. läser du aldrig första inlägget?? Jo, i princip alltid. Men när jag talar om min kropp t.ex., så brukar jag varken utesluta min hals eller mitt huvud. Jag vet inte hur Marwin tänker! :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! 🥰 :musik les paul är inte konsekvent limmad hals! det vanligaste är dock att den är limmad. men långt ifrån alla. Nej, men jag tänker per automatik Gibson och de svarade mig för bra länge sedan att alla deras är limmade. Men det kanske har ändrats?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! 🥰 :musik les paul är inte konsekvent limmad hals! det vanligaste är dock att den är limmad. men långt ifrån alla. Nej, men jag tänker per automatik Gibson och de svarade mig för bra länge sedan att alla deras är limmade. Men det kanske har ändrats?! finns ju oändligt många versioner av gibson les paul.. DC, junior, osv osv. tom. vissa med dubbel cutaway, och det finns vissa som har skruvade halsar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Med eller utan hals? Ska du göra Les Paulen i ett och samma stycke?? Annars är det ju så att dessa är i olika material och att de ska limmas ihop! 🥰 :musik längden på kroppen på en les paul gitarr. läser du aldrig första inlägget?? Jo, i princip alltid. Men när jag talar om min kropp t.ex., så brukar jag varken utesluta min hals eller mitt huvud. Jag vet inte hur Marwin tänker! :musik skillnaden är ju att din kropp kom ut som den gjorde direkt, och behövdes förmodlien (och förhoppningsvis) inte limmas eller skruvas ihop. är det kropp inom det här sammanhanget, ja då är det kropp, annars skriver man ut "hela instrumentet" eller "hela gitarren"!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 1 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2008 för att ge lite klarhet så är det så att det är måtten på kroppen som gäller 🙂 . Dels för att jag förmodlingen kommer att ändra en del på den för att då få en custom shape men även för att jag troligen kommer använda en fenderhals.bilder på bygget kommer så fort som möjligt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 8 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2008 Kroppen är nu utsågad och jag tror inte den liknar något som tidigare setts 😄 Undrar bara hur man laddar upp bilder. Mvh Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.