Jump to content
Annons

Dra ut MIDI-spår hela takter


Redibo (oregistrerad)

Recommended Posts

Redibo (oregistrerad)

Tjena!

Har stött på ett lite småirriterande problem som jag inte finner någon rätsida på... Sitter med Cubase och lägger lite trumspår åt våran gitarrist att leka med... Men saken är den att när jag drar in ett spår från Addictive Drums som är t.ex. 1 fjärdedelstakt lång, och sedan kopierar den MIDI-blocket rätt av och klistrar in den, och sedan vill flytta den, så flyttas MIDI-blocket små steg. När jag precis hade installerat Cubase så flyttades blocket i snäpp om 1/4-takter, vilket gjorde placeringen betydligt enklare. Nu måste man titta på placeringen och verkligen passa in det exakt...

Svårt att beskriva, men detta är nog det bästa jag kan åstadkomma... Hoppas någon förstog och kan hjälpa mig, för det här är extremt tidsförödande!

Tack på förhand!

//Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Har stött på ett lite småirriterande problem som jag inte finner någon rätsida på... Sitter med Cubase och lägger lite trumspår åt våran gitarrist att leka med... Men saken är den att när jag drar in ett spår från Addictive Drums som är t.ex. 1 fjärdedelstakt lång, och sedan kopierar den MIDI-blocket rätt av och klistrar in den, och sedan vill flytta den, så flyttas MIDI-blocket små steg. När jag precis hade installerat Cubase så flyttades blocket i snäpp om 1/4-takter, vilket gjorde placeringen betydligt enklare. Nu måste man titta på placeringen och verkligen passa in det exakt...

Svårt att beskriva, men detta är nog det bästa jag kan åstadkomma... Hoppas någon förstog och kan hjälpa mig, för det här är extremt tidsförödande!

Tack på förhand!

//Christoffer

Den står antagligen på t ex 16 eller 32-delar. Ändra det till det som passar dig, 1/4 i det här fallet. Kolla fönstren mitten/höger uppe i din drumeditor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...