anarkisten1 (oregistrerad) Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 Ibland vill jag kunna konvertera från wav till mp3 utan att använda Logics bounce (on eller offline) på min mac. Det gäller som ni kanske förstår gamla filer och det vore så skönt om man kunde bara högerklicka och konvertera direkt utan att först importera i Logic och sen köra on eller offline bounce. Tacksam för tips. A1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
technic Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 Ibland vill jag kunna konvertera från wav till mp3 utan att använda Logics bounce (on eller offline) på min mac. Det gäller som ni kanske förstår gamla filer och det vore så skönt om man kunde bara högerklicka och konvertera direkt utan att först importera i Logic och sen köra on eller offline bounce. Tacksam för tips.A1 itunes kan du ju alltid använda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 (redigerat) Ibland vill jag kunna konvertera från wav till mp3 utan att använda Logics bounce (on eller offline) på min mac. Det gäller som ni kanske förstår gamla filer och det vore så skönt om man kunde bara högerklicka och konvertera direkt utan att först importera i Logic och sen köra on eller offline bounce. Tacksam för tips.A1 iTunes? EDIT; technic hann före.... Redigerat 25 februari 2008 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 switch finns också MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 Tackar så mycket grabbar lösningen låg närmare än jag trodde, så kan det gå för en som inte är så gammal i gården 😉. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Jag har suttit och blängt på det där jäkla Itunes i en timme nu men jag kan inte hitta nån converterare från wav till mp3. Man kan bränna mp3 skivor men that´s it skojar ni med mig eller? A1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Jag har suttit och blängt på det där jäkla Itunes i en timme nu men jag kan inte hitta nån converterare från wav till mp3. Man kan bränna mp3 skivor men that´s it skojar ni med mig eller?A1 Högerklicka på spåret du vill konvertera och väl "Konvertera markeringen till mp3".. Under Inställningar > Avancerat > Import.. kan du välja filformat och kvalitet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Jag har suttit och blängt på det där jäkla Itunes i en timme nu men jag kan inte hitta nån converterare från wav till mp3. Man kan bränna mp3 skivor men that´s it skojar ni med mig eller?A1 Gå till inställningar Välj avancerat och sedan import I menyn impotera med väljer du MP3, och sedan under vilken kbit/s Gå till itunes och klicka med höger musknapp på låten du vill konvetera Klicka på konvetera till mp3 Klart 🙂 MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 OK nu fattar en trög man 🙂 tack ska ni ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Om du vill ha lite bättre kvalitet på dina MP3or så kan du ju alltid köra LAME istället. Finns som plugin till iTunes: http://www.blacktree.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Tackar ska kolla omedelbart. A1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 mp3 i all ära men acc-formatet låter bättre i mina öron. Nu är det iofs inte allt (DVD, mp3-spelare, etc.) som kan läsa aac... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Ok tack för bra info, det är bara det att på många ställen på nätet så gäller väl fortfarande mp3 så det är därför jag vill ha en mp3 converterare. A1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Om du vill ha lite bättre kvalitet på dina MP3or så kan du ju alltid köra LAME istället. Finns som plugin till iTunes: http://www.blacktree.com/ tack för ett bra tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.