Jump to content
Annons

Cubase och protools problem

PLi

Recommended Posts

HJÄÄLP!

Jag har precis (lämnad cubase) och börja jobba med protools.

Alla mina gamla låtar ligger i cubase vst så dörför köpte jag Se3 för att föra över låtarna till det programmer eftersom inte vst jobbar men tiger eller leopard "tror jag", får det inte att fungera ialla fall.

Sedan tänkte jag föra över låtarna från se3 till Pt.

Inget fungerar, öppna song i se3 fungerar inte och att importera midifiler fungerar inte varken till se3 eller pt. Se3 hänger sig jämt, fungerar inte se3 med Tiger?

Vet nån hur jag skall göra? HJÄÄLP 😆

Dela på andra sajter

Annons

vilket os är det du kör? det framgår inte tycker jag.

det får du reda på genom att trycka på äpplet längst upp till vänster - om den här datorn, så står det under loggan mitt i fönstret.

du vet att pro tools inte hanterar vst ?

Dela på andra sajter

sorry min oklarhet i system frågan Jag kör en Mac pro med Mac OS X 10.4.11.

Jaha ni säger att se3 inte fungerar med intel. Fan. därför är det problem

Okey, problemet är fortfarande att mina Vst låtar är sparade som sng och ligger problem fria att köra i min gamla g3 med os 9.1, men är nu även överförda till min Mac pro som jag skall börja jobba med och protools.

Måste jag göra som man gjorde då man gick över från Atari till mac spela upp en midifil i taget och in i nya datorn och nya programmet? eller kan man göra på nåt annat vis,

jag har ingen brännare eller brännarprogram i gamla g3an och låtarna finns ju nu i pro. Att importera audio filerna var inge problem, det gick på ett kick.

Tack för era tips/ P.Li

Dela på andra sajter

sorry min oklarhet i system frågan Jag kör en Mac pro med Mac OS X 10.4.11.

Jaha ni säger att se3 inte fungerar med intel. Fan. därför är det problem

Okey, problemet är fortfarande att mina Vst låtar är sparade som sng och ligger problem fria att köra i min gamla g3 med os 9.1, men är nu även överförda till min Mac pro som jag skall börja jobba med och protools.

Måste jag göra som man gjorde då man gick över från Atari till mac spela upp en midifil i taget och in i nya datorn och nya programmet? eller kan man göra på nåt annat vis,

jag har ingen brännare eller brännarprogram i gamla g3an och låtarna finns ju nu i pro. Att importera audio filerna var inge problem, det gick på ett kick.

Tack för era tips/ P.Li

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.