mountainman (oregistrerad) Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Hejsan! Har en Mbox 2 Pro med ProTools 7.4 på en Mac Pro 2x2,8GHz QuadCore med OSX 10.5.2. Jag vet att ProTools inte stödjer Leopard ännu men jag har inga problem med att starta ProTools och jobba i det. Det jag har problem med är att när jag startar vissa pluggar typ BFD Lite, så "rusar" processorerna i taket...alla 8 kärnorna. Det går knappt att röra musen och försöker man spela på BFD så får man bara med efterklangen. Frågan är om det är ProTools eller pluggarna som orsakar problemet? Beror det på att ProTools inte är Leopard kompatibelt eller att pluggarna inte är det? Det finnas ju kraft i burken så det kan ju inte vara där problemet ligger. Någon som vet när det kan komma en Leopard kompatibel version av ProTools?
Audiorent Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 (redigerat) Hejsan! Har en Mbox 2 Pro med ProTools 7.4 på en Mac Pro 2x2,8GHz QuadCore med OSX 10.5.2. Jag vet att ProTools inte stödjer Leopard ännu men jag har inga problem med att starta ProTools och jobba i det. Det jag har problem med är att när jag startar vissa pluggar typ BFD Lite, så "rusar" processorerna i taket...alla 8 kärnorna. Det går knappt att röra musen och försöker man spela på BFD så får man bara med efterklangen. Frågan är om det är ProTools eller pluggarna som orsakar problemet? Beror det på att ProTools inte är Leopard kompatibelt eller att pluggarna inte är det? Det finnas ju kraft i burken så det kan ju inte vara där problemet ligger. Någon som vet när det kan komma en Leopard kompatibel version av ProTools? Jag har haft stora problem med det samma på min burk oxo men jag har en 2x2,66 Dualcore med OS X 10.4.11. Dock löste sig en del när jag laddade ner en comboupdate fil med OS istället för automatisk uppdatering. Däremot kan du testa att inte använda så många Processorer. Det står på Digis hemsida att ifall man kör med buffersize under 512 så är det bättre att ha färre processorer i gång. Mätarna går inte upp i taket när jag kör med 2 eller 3 i stället för 4 som är max på min burk. Har oftast buffer size på 64 eller 128 när jag spelar in. När man sen mixar och tar upp buffersizen så kan man utnyttja alla processorerna. Det är tydligt ett problem de jobbar på. Testa vad som funkar bäst för dig ! Läs mer på Digidesigns hemsida Mattias Redigerat 25 februari 2008 av Audiorent
J.Westling Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 PT HD 7.4.1 Stodjer leopard 10.5.1 inte 10.5.2 an.... PT LE har inte fatt stod an, men funkar det sa funkar det ju. Funkar PT bra i ovrigt sa tror jag med all sakerhet att det ar BFD som inte stodjs an. Likasa andra pluggar!!! Ha alltid automatiska updateringar avstangt!!! LE stod borde komma snart tycker man ju!!
mountainman (oregistrerad) Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Tack för tipset Audiorent. Testade att köra med bara 4 kärnor och sedan hittade jag en uppdatering till BFD Lite, så nu flyter allt på hur bra som helst...trots att ProTools inte stödjer 10.5.2. En annan grej dock... Jag har Music Production Toolkit installerat och (nu) funkar alla pluggar utom TC Space Native reverbet. Det finns i Plug-ins mappen och den laddas in men sedan kan jag inte hitta den någonstanns. Någon som har något tips?
Anders F Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Jag har Music Production Toolkit installerat och (nu) funkar alla pluggar utom TC Space Native reverbet.Det finns i Plug-ins mappen och den laddas in men sedan kan jag inte hitta den någonstanns. Någon som har något tips? Nu har ju inte jag den pluggen, men vanliga anledningar att en plugg inte hittas är: 1. Du har inte uppdaterat pluggen för ditt OSX, LE version eller hårdvara 2. Du har försökt lägga den på monospår när det är stereoplugg eller tvärtom. Kanske något av dessa vanligaste felen hjälper, annars får du ta och återkomma 😉 MVH Anders
mountainman (oregistrerad) Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Hejsan! Det hjälpte med en uppdatering av TL Space Native, så nu funkar allt perfekt! 😛 Tack för hjälpen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.